seringenboom en rozenboom

• cowi

het is me opeens opgevallen dat mijn seringenboom nog geen knoppen heeft. Al een aantal jaren stond de boom vol met prachtige grote witte bloemen met een heerlijke geur. Maar nu helemaal niets.Wel zijn de bladeren mooi groen,en zelfs aan de onderkant van de stam komen nieuwe blaadjes.

Ook bij de rozenklimop zie ik nog geen knoppen.De naam van deze roos is iets met sneeuwwit.

wie weet de oorzaak? gr., cowi

• loes

de roos mischien erg rigoreus teruggesnoeid ? in mijn omgeving staan alle klimrozen toch al dik in de knop. zelf moest ik vorig jaar mijn sneeuwwitje weghalen voor een “verbouwing”, maar de nieuwe gaat al goed omhoog - met knopjes.

• jose10

Haal je wel elk jaar de uitgebloeide bloemen weg? Als je dat niet doet gaat hij zaadvormen

en komen er geen of maar heel weinig knoppen. Hier staan ze al even in bloei

ondanks het slechte weer.

• Margriet

Sneeuwwitje heb ik weleens eind april/begin mei gesnoeid door omstandigheden. Bloeide evengoed dat jaar. Wel later uiteraard. :-) Wacht het nog even af, Cowi. Misschien staat hij op een wat mindere plek of in de schaduw?

De seringen staan hier volop in bloei. Niet bij mezelf, de overbuurman heeft enorme bossen hoog in de lucht, paarsblauw. Prachtig!

• cowi

dat heb ik verleden jaar wel gedaan.Ik knip de uitgebloeide rozen altijd meteen af. En wat de seringenboom betreft denk ik dat er dit jaar geen bloemen meer komen, want overal staan deze bomen nu in bloei. Jammer,jammer,jammer!!!!!

gr. cowi

• n

Bloeiende bomen slaan wel eens een jaartje over. Jammer maar volgend jaar beter.

En de rozen komen na die lange winter ook later op gang. We hebben eigenlijk nog maar 1 periode warmte gehad en rozen hebben dat wel nodig.

Die knoppen komen nog wel.

De kou en bewolking van nu helpt ook niet echt.

We krijgen vast een long hot summer…….

Nina

:D

• Paula

En dan zijn we weer niet blij; te warm!! Hihi

Paula