Waterkers

• Paula

Een paar weken geleden had ik waterkers gezaaid en die is mooi opgekomen. Maar nu is ie zo'n 8 cm hoog en er zitten knoppen in. Moet ik die eruit knippen of heb ik wat verkeerd gedaan? Ik weet dat, als kruiden gaan bloeien, je niet meer moet oogsten omdat de smaak erg achteruit gaat door de bloei. Waterkers is weliswaar geen kruid maar je gebruikt het vergelijkbaar. . Wie heeft ook waterkers gezaaid en bloeit die ook al ?

Paula

• Paula

Niemand?

• loes

nee, paula - ik in ieder geval niet. zit nog met teveel ander zaaigoed

• anneke Im

Gebruik van Waterkers

Waterkers doet het goed als garnering van gerechten. U kunt waterkers ook prima gebruiken in salades of als extra frisse toevoeging op de boterham. U moet de waterkers kort en voorzichtig afspoelen met water en vervolgens in een vemeer waterkerssoorten, alleen de witte wordt als bladgroente verkocht. De plant behoort tot de familie van de kruisbloemigen, waartoe ook radijs en mosterd behoren. De plant groeit als een waterplant in en rond het water van beken, moerassen, plassen en sloten. De plant wordt als groente door verschillende Nederlandse telers gekweekt. Het kweken en oogsten van waterkers is een arbeidsintensieve klus. De plant is veeleisend wat betreft waterkwaliteit. Zodra de plant is gaan bloeien, is ze niet meer voor consumptie geschikt.

even gekopieerd Paula

• anneke Im

http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/moestuin/groenten/waterkers

kijk hier ook eens op Paula

• Paula

Er wordt niets gezegd over bloei. Ze staan bij mij in een bakje, tot hun nek in het water/modder. Dan laat ik ze gewoon hun gang gaan. Vind het ook erg lekker. Beetje het midden tussen radijs en tuinkers. Maar die laatste stinkt nogal tijdens de opkweek, vind ik. Vandaar dat ik deze nu heb. Zal op Facebook een foto plaatsen.

Bedankt. Paula

• Margriet

Je mag de bloei eruit knippen hoor. Dat doe ik altijd als er kruiden gaan bloeien. Dan blijft de smaak idd beter.

• Paula

Gedaan Margriet!! Dank je.

Paula