waarmee kattenkruid (Nepeta) combineren?

• Sonja

De titel zegt het al. Ik ga een strookje (voor)tuin beplanten met het prachtige kattenkruid maar ik wil het met iets combineren. Annabellen erbij lijkt me heel mooi en beiden bloeien lang dus dat is ook leuk. Maar ik twijfel nog wel want ik heb al annabellen in de voortuin.

Heeft iemand nog een goed idee wat mooi zou passen bij kattenkruid (Nepeta nogwat).

• Margriet

Is de voortuin zonnig? En wat voor grond heb je? Gr. Margriet.

• Sonja

Oh ja goede vraag. Op deze plek is tot een uur of 14u zon. En de grond is, volgens mij, veengrond. Iig niet te zware grond.

Kattenkruid moet misschien wel wat langer zon hebben, bedenk ik me nu. Ik heb al kattenkruid in de achtertuin en die doet het geweldig goed maar die heeft de hele dag zon.

• Margriet

Hortensia is op zich geen gek idee. Er zijn veel meer soorten dan Annabelle, erg mooie ook!

Verdiep je gewoon even in Hortensia's en zodra je een mooie hebt gevonden ga je Googelen waar je die kunt kopen.

Ik denk dat de wat kortere en stevige Rudbeckia deamii het ook goed zal doen naast je nepeta. Geel en blauw staat altijd erg vrolijk.

Anders Echinacea maar ik twijfel of die het op veengrond goed zal doen, ik denk eigenlijk van niet.

Sterke Margrieten die lang bloeien zou ook mooi zijn. Qua vorm in ieder geval een goede combi.

Gr. margriet.

• Sonja

Dank je, Margriet. Dat zijn een paar leuke suggesties. Ik ga inderdaad verder googlelen. En ik heb ook een paar andere hortensia's in de tuin maar ik vind annabellen altijd het mooiste. En het is het stukje tussen ons en de buren en ook de buurman denkt mee en die houdt ook van annabellen. Vandaar dat we daaraan dachten.

Erg bedankt voor het meedenken. Groeten,

Sonja