diverse vragen en foto's

• CarlaK

De Viburnum Eksimo staat bijna in volle bloei, zo mooi!

De kersenboom is een lange slungel, kan ik hem zomaar inkorten of niet? Want zo krijg ik nooit een maaltje kersen…..Hij heeft maar één zijtak die bloeit.

Deze roos (links) komt rechtstreeks uit de grond maar heeft doffe bladeren, is dit wildgroei? De rechter heeft wel mooie glanzende blaadjes.

Redelijke oogst te verwachten van de aalbesstruikjes!

En dat geldt hopelijk ook voor de Elstar appels, ziet er toch mooi uit voor 5 euries nietwaa.r Heb hem al een paar jaar.

Weet iemand de naam van dit boompje? Geen vruchtboom.

En wat mag dit zijn? Stond ineens in de tuin, is zo'n 1.50m hoog ondertussen.

En deze zijn gewoon zooooo mooi!

• loes

jeetje carla, da's niet mis wat jij daar allemaal hebt staan

grts

• Paula

Is dat wel een roos? het blad lijkt er niet op!! Dat bloeiende boompje is een Prunus soort, weet niet welke

Paula

• ria

Het is inderdaad een Prunus. Ik denk Prunus cerasifera ‘nigra’.

• ria

De boom zou een es kunnen zijn, maar ik twijfel omdat bij een es de blaadjes gladder zijn.

Ik heb ook een Viburnum Eskimo, maar dan als struik. Wat is hij mooi he?

• CarlaK

bedankt voor de antwoorden, is alleen wel raar dat ik nu de eerste paar foto's niet meer kan zien.

En daar staat juist die lange dunne kersenboom op….

Ik zal die zaailing van wat dan ook maar verwijderen want die staat vooraan in de border dus als dat een boom wordt……

En ja Ria, die Eskimo vind ik ook zo mooi, hij staat een beetje scheef want de bovenburen die ook een stukje tuin hebben hadden eerst coniferen staan dus hij trok naar het licht. Gelukkig zijn die ondertussen weg (al mis ik ze wel rond kersttijd) en is er meer licht.

En Loes; er staat idd heel veel in mijn tuin daarom overleven sommige zaailingen het ook niet. Behalve die van de Helleborus, die heb ik volop dus mocht er iemand zijn die er ééntje wil hebben; laat maar weten.

Ik vind gewoon zoveel planten leuk……….

groetjes,

Carla

• anneke Im

ik krijg je foto,s ook niet meer te zien .

• loes

oh, het ziet er gewoon uit als een heerlijke, “oude” tuin. staat bij jou de helleborus ook nog zo mooi te bloeien ? zal wel door het weer komen, maar hij is mooier dan tijdens de winter

• kuuk

Nee, kan de foto's ook niet zien alleen de foto's (als ik goed tel) zeven en acht, de vraag van het boompje. Weet niet wat het is. Succes.

• Margriet

Die kersenboom zou ik niet inkorten. Je krijgt dan nooit hoogte in je boom. Ik zou juist de zijtakken eraf halen en hem zo opkronen. (de kroon hoger laten groeien) Pas als je denkt: Daar wil ik hem laten vertakken, knip je in de lange hoge tak. Daar maakt hij dan de kroon van de boom.

Gr. Margriet.