roos op stam

• karin70

Ik ben op zoek naar een roos op stam die wit en compact bloeit, ik heb nu de sneewitchen maar die wordt toch vrij wild en groot hier bij mij op de klei, en ik snoei hem in maart helemaal terug en ben dean nog de hele zomer aan het terugknippen. Wie heeft er een goede tip?

• anneke Im

de takken iets vverder terug snoeien dat helpt goed . zo doe ik het ook .succes

• n

Nou, die vruchtbare klei zorgt voor die explosieve groei. Ik denk dat iedere roos hier “last” van zal hebben.

Kijk maar eens naar de rozen in Zeeland, die gaan over het algemeen als een tierelier.

Weet niet of je veel mest maar misschien wat minder mesten?

Nina

• Muriëlle mv Jordan en Loïs

Hier ook kleigrond maar mijn Climbing Iceberg heeft er totaal geen zin in! En als je eens een keer wat sterker terugsnoeit?

• n

Nadeel van klei is wel dat het langer duurt voordat het is opgewarmd. Dat kan vertraging opleveren. En de standplaats is natuurlijk ook van belang kan de zon goed op grond schijnen om de boden op te warmen, staat de roos zelf volop in de zon en de lange, koude winter en nu het koude voorjaar doen ook geen goed.

Nina