de Chelsea flowershow de komende week

• lutetia

Helaas dacht ik er vanavond pas om 21.40 uur aan om te kijken;weten julie of die streptocarpus nog getoond is en zo ja hoe ik dat alsnog kan zien?ik heb een oude gewone tv en een laptop van 3 jaar oud. Luut

• loes

nee luut. is niet in beeld gekomen. nog helemaal geen strepto's gezien. heb jij deze al eens in het echt gezien ?

• loes

luut, hij was in 2010 al plant van het jaar, maar je kunt stemmen en dan zou hij de plant van de eeuw kunnen worden. klik op de rhs site in anneke d'r berichtje en dan zie je rechts een link naar de pagina waar het lijstje van planten waarop je kunt stemmen, staat. moeilijk kiezen, want het zijn allemaal favorieten die we goed kennen.

• lutetia

nee Loes;daarom ben ik er zo benieuwd naar;het zou de soort kunnen zijn die 's-winters bloeit. Luut

• lutetia

Dank voor al je berichten, Loes!De Streptocarpus Harlequin blue is inderdaad genomineerd voor de plant van de eeuw!! Luut

• loes

luut, je kunt ook doorklikken en op de site van de kweker (Dibleys) de catalogus bekijken. niet veel specifieke info, maar bij 1 soort wordt wel genoemd dat hij het hele jaar bloeit en dat is nl de S.crystal. als je daar gaat kijken ; niet hebberig worden !!

• lutetia

Dat weet ik, Loes. Ik\\ben geabonneerd op hun nieuwsbrief! Luut

• loes

oh, dan weet jij inderdaad alle nieuwtjes op gebied van de s. nou, mischien dat de dibleys stand vandaag bezocht wordt.

• ann

De Streptocarpus Harlequin Blue is er vrijdag op geweest als laaste genomineerde plant. Ik vond het een schitterende bloem met het blauw en licht geel. Volgens mij is het de Mahonia geworden die gewonnen heeft.

Ann