Mijn tweede bak met Gloriosa,die van vorig jaar, heeft nu ook een nog heel kleine uitloper.bijna een jaar geduld geoefend=zeg dat wel=!
Aanstaande zaterdag onze mini-plantenmarkt in Culemborg.Er komt dit jaar ook een plantenvriendje bij met veel Passiflora's, waaronder enkele soorten die erg goed tegen fikse kou kunnen.Omdat ik van februari t/m april vaak niet in orde was omdat de COPD weer ging opspelen,was ik erg laat met het oppotten van de planten,temeer omdat het zo lang erg koud bleef en ik geen zicht had op wat wel of niet op zou komen;Ik had vrijdagmorgen ongeveer 1. 1/2 vierkante meter aan planten in bakken met water staan;kleddernat natuurlijk;toen ik zaterdagmorgen zag dat het voorlopig niet hard zou gaan waaien,heb ik de zonwering omlaag gedaan boven de grote tafel en drie parasols boven alle andere planten;het water afgegoten en ben ik begonnen met oppotten;Vanmiddag was ik er eindelijk door heen;ik heb nog wat klein spul dat gesorteerd lag,maar ik kreeg het zo koud en voelde me zo vies van al die modderige aarde!Lekker een heet bad genomen;morgen komen de laatste paar dingetjes;dan moet ik het terras gaan opruimen:alle bloempotten die over zijn op maat in elkaar zetten en grondig bezemen;ik heb karrevrachten aarde en klei aan de verschillende schoenen zitten.die liggen nu even te drogen:niet lang want dan gaan ze krimpen.
De meeste planten en plantjes zijn al op het vervoer afgestemd:in plastic zakken-grote pollen-,in bakken met mogelijkheid tot waterafvoer; de zonwering en parasols blijven in gebruik tot en met vrijdagmorgen;dan heeft mijn hulp alles in mijn mini-cooper gestouwd;ik kan minstens twee lagen boven elkaar aan brengen;de grote pollen kunnen achter de bank en voor de passagiersstoel. Goed weer lijkt niet aan de orde a.s.zaterdag!
Ik neem een parasol met touw mee om hem aan de tafel boven mijn hoofd te kunnen laten uitstaan. Luut