verschillende

• lutetia

Mijn tweede bak met Gloriosa,die van vorig jaar, heeft nu ook een nog heel kleine uitloper.bijna een jaar geduld geoefend=zeg dat wel=!

Aanstaande zaterdag onze mini-plantenmarkt in Culemborg.Er komt dit jaar ook een plantenvriendje bij met veel Passiflora's, waaronder enkele soorten die erg goed tegen fikse kou kunnen.Omdat ik van februari t/m april vaak niet in orde was omdat de COPD weer ging opspelen,was ik erg laat met het oppotten van de planten,temeer omdat het zo lang erg koud bleef en ik geen zicht had op wat wel of niet op zou komen;Ik had vrijdagmorgen ongeveer 1. 1/2 vierkante meter aan planten in bakken met water staan;kleddernat natuurlijk;toen ik zaterdagmorgen zag dat het voorlopig niet hard zou gaan waaien,heb ik de zonwering omlaag gedaan boven de grote tafel en drie parasols boven alle andere planten;het water afgegoten en ben ik begonnen met oppotten;Vanmiddag was ik er eindelijk door heen;ik heb nog wat klein spul dat gesorteerd lag,maar ik kreeg het zo koud en voelde me zo vies van al die modderige aarde!Lekker een heet bad genomen;morgen komen de laatste paar dingetjes;dan moet ik het terras gaan opruimen:alle bloempotten die over zijn op maat in elkaar zetten en grondig bezemen;ik heb karrevrachten aarde en klei aan de verschillende schoenen zitten.die liggen nu even te drogen:niet lang want dan gaan ze krimpen.

De meeste planten en plantjes zijn al op het vervoer afgestemd:in plastic zakken-grote pollen-,in bakken met mogelijkheid tot waterafvoer; de zonwering en parasols blijven in gebruik tot en met vrijdagmorgen;dan heeft mijn hulp alles in mijn mini-cooper gestouwd;ik kan minstens twee lagen boven elkaar aan brengen;de grote pollen kunnen achter de bank en voor de passagiersstoel. Goed weer lijkt niet aan de orde a.s.zaterdag!

Ik neem een parasol met touw mee om hem aan de tafel boven mijn hoofd te kunnen laten uitstaan. Luut

• Margriet

Oh wat een werk, Luut.

Ik hoop van harte dat de weervoorspellers het fout hebben en dat het zaterdag acceptabel lenteweer is!

Gr. Margriet.

• Lisa58

Wat ben je druk geweest Luut. Hopelijk valt het weer zaterdag toch nog mee, leuk zo'n plantenmarkt!

• anja

Hoi Luut,

Wat ben je druk bezig geweest.

Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent.

Ik hoop voor jullie dat het a.s zaterdag een beetje droog zal blijven.

En ik hoop dat jullie veel aanloop zullen krijgen.

Maar even een vraagje over de egels hoeveel heb je er gehad.

• loes

fijn dat je 2e gloriosa het ook gaat redden.

wat heb je een grenzelose energie luut. nu weet ik wel dat als het op tuinieren aankomt, energie altijd in voorraad is, maar bij dit onaangename weer worden mijn spieren toch wel erg stram en pijnlijk. ik zal duimen dat het zaterdag in ieder geval droog is, maar mischien wel een beetje zon. alles ziet er dan wat vrolijker uit en de plantenmensen in opperbeste stemming.

suc6

• boerderij bert

Weersverwachting gezien??

• loes

daar wil ik niet meer naar kijken, want die verpesten gelijk mijn dag/week. ik kijk wel naar de lucht :?

• anneke Im

helemaal met loes eens wat een ellende dat weer

. Ben maar hhwerk klusjes op aan het zoeken moet wat te doen hebben pijn door mijn hele lichaam .en devoorspellingen zijn voorlopig nog niet best .:X:o