roscoea purpurea

• loes

de zoekfunctie levert niets op maar ik vraag me toch af of iemand deze plant heeft staan ? het is een knolvormende gemberorchidee die als winterhard bestempeld wordt. ziet er interessant uit.

ben benieuwd

• Carin64

Ik heb al jaren een exemplaar in de tuin staan. Ik heb ze op meerdere plekken in de tuin gehad maar deze heeft tot nu toe alles overleefd. Staat in de halfschaduw in de kleigrond en wordt niet speciaal afgedekt. Hij is zeker leuk, maar niet spectalulair qua bloem of bloeiduur.

• loes

moet ik me voorstellen dat ik een groot deel van het jaar tegen een grote pol groen blad aankijk ? daar heb ik niet echt de ruimte voor. probeer alles zo in te passen dat er altijd iets groeit, bloeit, teruggeknipt kan worden en ga zo maar door. en als dat niet helemaal volgens plan verloopt, zet ik er weer een pot met het eea tussenin.

• ann

Loes ik heb hem in een pot staan. Begint nu weer boven te komen in de wintertijd staat hij in de kas nu gaat hij weer naar buiten. Vorig jaar de eerste bloei gehad ik heb deze opgekweekt uit zaad.

Ann

• loes

dat is ook nog een optie. zal er nog eens rustig over nadenken. zag al een spectaculair orchidee-achtig spektakel :) stond gisteren naar de gemberlant te kijken die er vaak aangeboden wordt - die is wel mooi

bedankt