genieten

• loes

het mooie weer en eindelijk zon, laten mij extra genieten van al het moois buiten in mijn tuintje. er staat heel veel op het punt om ook mee te dingen, dus nog zo'n paar dagen en dan komt de explosie. je ziet ook iedere dag meer insecten verschijnen en af en toe een vlinder. die zullen het dit jaar wel weer erg moeilijk krijgen.

• marja.

Daar wordt je vrolijk van Loes.

Positief blijven!(tu)

Gr Marja

• plantadvies

Zeker dit is genieteen.

Plantadvies

• kuuk

oowwwwhhhh…. wat mooi allemaal. Vooral die links bovenin, alhoewel de gele ook erg mooi is, enneh… zo'n roze die je al van een afstand kan zien…. nou ja 't is gewoon allemaal mooi!

• margreet

Mooie foto's Loes! Lekker genieten.

• Margriet

Ja, lekker!!!

• Paula

Prachtig Loes. Vooral die linksboven!! Welke is dat?

Paula

• martine

Heel mooi Loes, jouw planten zijn verder dan de mijne, maar alles gaat nu heel hard. Vandaag weer verder planten gescheurd en geplant in de nieuwe strook!! Weer spierpijn, maar dat gaat vanzelf weer over! Morgen verder. De grond is moeilijk te bewerken: kleiklonten waar ik op sta te hakken. Dus dat wordt compost erdoor en onkruid schoffelen: veel kruipende boterbloem en helaas ook heermoes, dat pluk ik telkens af. Maar het wordt wel wat! Een fijn zonnig weekend met veel tuinplezier gewenst!

• loes

er zijn 2 planten bij die niet “eerlijk” zijn ! linksboven is de clerodendrum ugandense en de gele is een fremontodendron. beiden kuipplanten die ik niet kon weerstaan toen ze bij mijn plantenman stonden (voor een koopje). de clerodendrum heb ik ook al jaren, door overhouden en stekken, maar die zijn nog lang niet aan bloeien toe. kom ze zelden tegen in de handel. het is de plant waar ik 2 weken terug een discussie over had met mike. als je dus het bloemetje mooi vindt en een winterharde plant wilt, ga dan voor de caryopteris divaricata. de hessenhof heeft hem blijkbaar in het assortiment. wij dachten echt dat het om de clerodendrum ging, maar dan in winterharde vorm.

de andere bloemen zijn echt ; de kleine roze is de incarvillea - ieder voorjaar voor weinig geld te koop in knolvorm (wit en roze). binnen vier weken heb je deze prachtige bloemen en als ze uiteindelijk uitgebloeid zijn, zet je ze in de grond en ik beloof dat ze 100% winterhard zijn. die staan hier al goed boven de grond en bloeien dan wat later. de linkse blauwe is de muurbloem bowles mauve, stek van vorig jaar. de rechtse blauwe is de blauwe regen van onder gefotografeerd. jammer dat hij dit jaar weer door het weer aan flarden waait en regent. het is buiten met recht een blauwe regen. ik blijf vegen ! en dan natuurlijk de schitterende felroze azalea.

grts en ook een fijn weekend.