nepeta nervosa "pink cat"

• loes

ik heb me vorige week laten verleiden door de leuke naam - plant zag er ook goed uit hoor. hij is zo te lezen, goed winterhard, maar vraag me af of hij in ons klimaat ook tot een flinke pol ontwikkeld. dit met het oog op de standplaats. inmiddels zijn de eerste bloemetjes open (in de lange aar) en denk dat dit een goede plant is voor de insecten. mischien dat iemand hem al een poosje heeft staan.

• kuuk

Wat een “mooierd”. Weet helaas niets van de nepata nervosa pink cat. De gewone nepata doet het hier goed lekker in het zonnetje (net als ik :D). Je zou toch denken als het hiervan familie is krijg je ook hiervan mooie grote pollen.

• loes

de “gewone” nepeta heb ik ook al jaren staan. helaas liggen alle buurtkatten er in te rollen, dus een flinke pol wordt het hier niet. het was zo'n rommeltje geworden dat ik hem na de winter helemaal terug gesnoeid heb en er een kleine hangingbasket overheen gezet heb. nu kan hij even rustig weer doorgroeien en van het mandje zie je straks niets meer. de pink cat staat rechtop, dus hopelijk blijft dat ook zo.

• ann

Loes ik heb wel de gewone Nepeta nervosa maar na een paar jaar nog steeds geen grote pol.

Ann

• loes

Ann, dan zet ik hem gewoon op een mooi plekje in de border en mocht hij toch te breed worden dan haal ik er een stukje af.

thxs