stevia

• goofy

Goedenavond,

Ben benieuwd of iemand me kan adviseren. Ik heb vandaag een steviaplantje gekocht met in gedachten de rabarder er mee te zoeten. Heeft iemand hiermee ervaring ? Heb wel gegoogled maar dan kom ik op informatie over poeder en extract. Wel zag ik dat de blaadjes gestript van de steel en gescheurd in water gekookt moeten worden en dit water dan gebruikt kan worden om fruit te zoeten. Maar hoeveel ? Is dat de manier ?

Bij voorbaat dank voor een advies.

Goofy

• loes

ik meen dat mike een plant heeft staan die nog zoeter is dan stevia, maar of hij het ook echt gebruikt om bijv rabarber mee te zoeten, weet ik niet.

• Margriet

Je kunt tegenwoordig ook stevia in de supermarkt kopen, in poedervorm.

• Carin64

Ik lees op internet dat je het blad gewoon gesnipperd ergens overheen kunt gooien. Ik heb een tijd geleden vol verwachting stevia-zoetjes gekocht en ze zijn afgrijselijk bitter. Het schijnt dat ze er nog aan moeten sleutelen.

• kuuk

Heb ook begrepen van 1 á 2 blaadjes voor een kopje koffie. Ik heb onlangs de pilletjes en poeder in huis gehaald. En: gewoon niet lekker. Heb het plantje ook wel eens gehad maar vond het geen “makkie” om hem te houden.

(Probeer gewoon krijt (schoolkrijtje o.i.d.) in je rabarber te gebruiken dat scheelt veel suiker)

• steviagids.be

We hebben een recept op onze website www.steviagids.be http://steviagids.be/recepten/rabarbermoes-met-stevia

Via onze site blijf je ook op de hoogte van nieuwtjes, acties, tips, tricks enzovoort. Welkom stevia-lovers!

Je vindt ons ook op facebook: https://www.facebook.com/Steviagids.be

• maria

Tenzij je suikerziekte hebt, raad ik je aan om die enkele keer dat je rabarber eet, het gewoon lekker met veel suiker te eten.:)

• Goof

Leuke naam,

Goof

• Hinke

Afgelopen week rabarber compote gemaakt met appel en maplesiroop en geen suiker gebruikt, gaat prima. In de siroop zit natuurlijk suiker maar dat is toch anders dan de gewone witte suiker. In plaats van siroop kun je ook honing gebruiken.

Hinke

• maria

Vooral die maplestroop lijkt me lekker, dat ga ik morgen eens proberen. Ik heb drie stengels rabarber bij de groenteman gekocht.

Maar het effect op je vetverbranding is denk ik hetzelfde als dat van biet- of rietsuiker: als je suiker aan het lichaam aanbiedt, gebruikt het die suikers als eerste voor de energievoorziening en verbrandt het de vetten niet, maar slaat ze op “voor later ” met alle gevolgen van dien. Dus rabarber met bietsuiker, honing of maplestroop, het werkt allemaal hetzelfde .