agastache

• martine

Ik heb vorig jaar een agastache geplant die werkelijk prachtig en heel lang heeft gebloeid: nu is er op die plek nog geen groen te zien: alleen dorre stengels van vorig jaar. Denken jullie dat ie nog komt of moet ik de moed maar opgeven en een nieuwe plant gaan scoren?

• loes

martine, welke agastache “had”je vorig jaar ? het is een enorm uitgebreide familie. ik heb 2 jaar geleden, in mijn enthousiasme, de mexicaanse gezaaid en uitgeplant. nou, dat heb ik geweten. was al niet zo onder de indruk, of liever gezegd, het plaatje was indrukwekkender ! heb ze dus vorig jaar zeer selectief verder laten groeien en dit jaar nog 2 op plaatsen waar ze geen kwaad kunnen. ik heb gisteren nog lange tijd allemaal uitgezaaide plantjes tussen de straatsteentjes weg zitten trekken en de oude planten zijn zeker al een cm of 40 hoog.

• martine

agastache mex. ‘Red fortune’, maar heb geen zaailingen kunnen ontdekken tot nu toe. Hij heeft vorig jaar erg mooi en heel lang gebloeid, was er erg enthousiast over!

• loes

ook al zijn ze nog piepklein, je herkent ze doordat de bovenste blaadjes een beetje donker zijn. ik zal er morgen wat meer uithalen en in een potje zetten voor jou.

grts

• martine

Geweldig, dank je! nu ga ik gauw naar Monty kijken1