stevia

• goofy

Ja heerlijk rabarber met suiker.. Wilde graag eens proberen met de steviablaadjes te zoeten. Met de zoekfunctie op dit pb zag ik dat er wel wat prikkers het plantje kenden. De link naar de steviagids geeft alleen een plaatje maar niet een recept.

In ieder geval iedereen bedankt voor de moeite om te antwoorden.

goofy

• margreet

Hoi Goofy,

Hoe het zoeten met blaadjes van de stevia gaat heb ik nog ervaring mee. Voor het eerst nu het plantje gekocht (al wel steeds proberen te zaaien resultaat 0,0)

Ik gebruik al wel stevia poeder en zoetjes om mee te zoeten. Minder gebruiken dan suiker of gewone zoetjes.

Maar daar heb ik jou vraag nog niet mee beantwoord sorry.

Heb wel eens een blaadje van de stevia plant in de thee gedaan om te zoeten, maar door de stevige stevia smaak vond ik dat niet lekker… maar alles went…?….

Ik hoop dat je ook nog reacties krijgt waar je meer aan hebt!

• loes

ik zag vanmiddag bij een tuinprogramma van Rob V dat de kok, stevia blaadjes door een zoete salade deed.

• Hinke

Stevia, ken ik niet, misschien toch leuk om eens te kijken of ik een plantje kan bemachtigen, past wel in mijn pottenkruidentuintje.

Hinke.

O jee, nu valt wel heel erg op dat ik het riet om het rietfilter nodig moet vervangen:S

• margreet

Gezellig zo'n kruidentuin in potten. Ik heb laatst een stevia plantje gekocht bij de Intratuin, afdeling: eetbare planten….