Zijn we blij?

• Margriet

Ja mooi he, kuuk. Ik geniet ook volop. Al was het alleen maar om het feit dat je alleen maar een jurkje hoeft aan te schieten en in je slippers te stappen en klaar ben je! :-)

• Paula

Haha Bert. Klamboe omhangen zou ik zeggen voor je naar buiten gaat

Paula

• Mariad77

Heel erg blij!

's Morgens voor ik om half acht de deur uit ga maak ik even een rondje door de tuin, drinkwater voor de vogels bijvullen, even kijken of de planten die in potten staan de dag zo wel doorkomen, desnoods nog even een kwak water erbij……. en gisteren was dat voor het eerst echt aangenaam!

Maar hopen komend weekend ook zo!

• Carin64

Ja hoor, lekker weer. Je kunt nu wel goed merken dat de planten door het koele voorjaar niks gewend zijn: even een dagje zon en warm en er laten flink wat planten de kopjes hangen. Dat trekt allemaal wel bij en bovendien staat nu de sloot voor ons huis door het hoogwater in de Waal vol water dus kunnen we gemakkelijk sproeien. Gek idee dat het over 2 weken alweer de langste dag is, terwijl sommige bomen pas net in blad staan.

• maria

Het “lentestadium” is hier al weer voorbij, mijn weilandje is gemaaid en dat betekent dat het mooiste stadium(zuring, fluitenkruid en boterbloemen) weer achter de rug is.

De rodo's bloeien. En de brem de meidoorns en de lijsterbessen, maar die beginnen al te vallen. En ik loop door zeeën van geranium phaeum.

De nestvogels zijn weg, er zijn heel weinig jonge mezen dit jaar. Alleen de havermoutvreters( merels) en de spechten komen nog op de voertafel, Pa merel heeft zijn jong voorgedaan hoe je havermout moet opscheppen(met je kop dwars) maar het jong heeft de techniek nog niet te pakken en pikt de vlokjes één voor één op. En de duif begint 's ochtends om een uur of vijf te koeren.

Volgend weekend naar mijn jaarlijks uitje, de kwekerijdagen op Bingerden, iets waar ik me altijd enorm op verheug.

Kortom, de zomer begint.