natuurlijk een plantenvraag

• cowi

ik kijk wel eens op google om de beschrijvingen van planten te lezen,maar een ding is me niet duidelijk: dan staat er b.v. winterhard,verliest bladeren,eenjarige plant. Ik keek nu naar de maskerplant,die ik gisteren gekocht heb.

dan denk ik hij is winterhard, dus volgend jaar komt de plant weer terug,maar dan staat er dus ook eenjarig. Bij de laatste denk ik dan nou de plant bloeit deze zomer en dan is het over.

hoe zit dat nou precies? Advies is welkom. gr. cowi

• Paula

Maskerbloem {Mimulus] heb je zowel eenjarige van als vaste planten. Het ligt er dus aan welke jij hebt.

Paula

• cowi

hoe kan je dat zien????

• Paula

Goeie vraag!! Als ik mijn plantenboek mag geloven worden in Nederland alleen kortlevende vaste planten gekweekt die allemaal van vochtige tot moerassige grond houden. Dan denk ik dat die van jou ook zo een is.

Paula

• Margriet

Meestal weet je dat door de correcte latijnse naam in te voeren bij Google. Met alle doopnamen en achternamen erbij. :-) Dan weet je dat je precies dìe plant zoekt en daar ook de beschrijving van krijgt.

Als je alleen maskerplant invoert is dat niet precies genoeg. Voer maar eens “klokjesbloem”in, ook zoiets. Daar zijn er honderden van! (campanula). Dat is maar een voorbeeld.

Bij elke plant die je koopt moet je proberen de precieze naam te krijgen. (in het latijn!). Die is over de hele wereld hetzelfde.

Gr. Margriet.