Geitenbaard: een vraag

• Mariad77

Graag jullie advies of het volgende kan?

Ik heb nog twee contianers (10x10x12) met geitenbaardplanten staan. Ze staan er al een paar jaar en moeten echte diehards zijn dus. Door wat droefenis is het er nooit van gekomen ze te planten.

Vanavond bedacht ik dat het er maar eens van moet komen. Ik heb al een plekje bedacht maar dat is wel vlak bij één van de eiken. Dat is dus redelijk schaduw maar ook droog. Maar elke andere plek is ook droog want de bomen slurpen alles op.

Nou zijn het er maar twee, een beetje iel dus. De planten zijn best flink en door de pot heen zijn ook flinke kluiten wortels gegroeid (dat wordt de pot slopen dus). Ik dacht aan delen?

Heeft mijn plan kans van slagen?

Groet, Mariad

• maria

Aruncus moet wel wat vochtig staan, dus je moet wel maatregelen nemen om dat te krijgen. Cementbak met gaten in de bodem ingraven?

• monique

Ik heb aruncus (die kleine) op een plek in de gedeeltelijke schaduw staan, maar wel op droge grond.En ze doen het als een tierelier!Misschien als je goed veel organische stof toevoegd in het plantgat,dat ze het wel gaan doen. En misschien de eerste tijd een beetje bijhouden met watergeven totdat ze gesetteld zijn.Delen zou ik nu niet meer doen,daar krijgen ze een goeie tik van, en of ze dan de zomer overleven……..

Groeten ,Monique