snakken naar...

• lutetia

De een snakt naar meer zon,de ander naar meer warmte;ik zou beide wel willen,maar vooral snak ik naar warme nachten voor mijn verzameling kuipplanten;sommige zijn nog niet eens uitgelopen,terwijl de langste dag al over 10 dagen is!! Van bloei zal zeker in die gevallen weinig meer komen,tenzij we een hele warme nazomer krijgen die tot minstens half oktober duurt.Luut

• maria

………..'terwijl de langste nacht al over 10 dagen is!! ' ………Hier duurt dat nog ruim een half jaar hoor!.:D

• boerderij bert

Lutetia gaat dan erg vroeg naar bed en staat laat op.

• lutetia

Dankjewel! Ik heb het bericht nu gewijzigd. Luut

• loes

ja luut, wat er nog van de zomer terecht moet komen ……. ? ook op de lange termijn zijn de voorspellingen niet echt om blij van te worden. we zullen het er mee moeten doen. in de tuin gaat alles zo zijn gangetje, maar bijvoorbeeld de knopjes in de gloriosa hebben weken lang zitten wachten op een beetje warmte en eentje staat nu op het punt zijn pracht te tonen. mischien bij de fotos van morgen. thunbergia battiscombei en natalensis doen het goed en vooral de eerstgenoemde is zo makkelijk te houden, maar je moet hem natuurlijk wel mooi vinden. stop met watergeven en hij sterft af. als de potgrond droog is gaat hij in een grote plastic zak in een donkere kast. wanneer je er aan denkt in mrt of zo, geef je weer water en uiteindelijk zitten er 32 uitlopers in de pot. inmiddels bloeit hij al weer een poosje en nog een bonus is dat hij niet eens op een zonnig plekje wil, maar in lichte schaduw van bijv. de wisteria. de enige die ik hoop om nog tot leven te krijgen is de jatropha integerrima. hij is absoluut niet dood, maar nog geen teken van een groen puntje. het is zo'n blikvanger die maanden heeft staan bloeien.

ik duim samen met jou dat we nog warme nachten krijgen. zou voor mens en plant heerlijk wezen

• Margriet

Nou, ze komen eraan hoor! Niet echt warm-warm maar beter dan onder 10, zullen we maar zeggen.

De nachttemperatuur zal niet ver afliggen van de dagtemperatuur, zag ik.

Ik ben heel blij dat de wind nu eindelijk, eindelijk in de zuidwesthoek zit. Pfffff, dat heeft echt maanden geduurd. We hadden deze week 's avonds nog even de verwarming aan!

Zuidwest, beetje zon, beetje regen, niet teveel wind dan hoor je Margriet niet. :-)

• ria

Het is op dit moment gewoon zwoel buiten. Wat een verschil met afgelopen tijd, wij hadden ook vaak 's avonds de verwarming aan. Nu nog een beetje regen (liefst in de nacht) want de grond is weer aardig aan het uitdrogen en dan ben ik helemaal tevreden.

Ria

• Paula

Luut heeft het bericht al aangepast zie ik.

Paula

• loes

hier regent het inmiddels al en de temp. is aardig gekelderd in vergelijking met een uur of 2 geleden. jammer.

• Mike

Kom net thuis van een middag en avond Amsterdam, waar het lekker weer was, en schrok me rot. Bijna alle planten in pot helemaal uitgedroogd, achter in de kwekerij en op en rond het terras daar een ravage. Omgewaaide potten, tientallen, veel planten beschadigd, afgerukte grote takken van de ramblerrozen. Niet leuk!

Alsof er een minitornado overheen is gegaan. In de rest van de tuin gelukkig weinig schade.

Margriet, heeft het bij jou ook zo hard gewaaid?