"Schietende" sla

• Paula

Voor mijn verjaardag had ik zo'n bak van de Hema met zaad en grond om verschillende soorten sla te kweken. Dat gaat voorspoedig. Ik heb al meerdere keren een mooie gemengde salade kunnen maken.

Maar de rucola begint in het zaad te schieten.Als ik de bloei eruit haal, wordt dat dan nog wat? Of kan ik ze net zo goed verwijderen. Ik wil er wel één laten staan, voor het zaad, voor volgend jaar want hij is erg lekker.

Paula

• Paula

O ja!! Weet iemand hoe dat komt? Koud, warm, koud, warm?

Paula

• loes

ik heb even gegoogled omdat mijn rucola het ook doet. hier is de oorzaak blijkbaar dat rucola pas later gezaaid hoort te worden. iedere slasoort heeft zijn “tijd”. oplossing is ; om de 2-3 weken zaaien, dan heb je altijd goede verse sla. sla die na 21/6 gezaaid wordt, zal niet meer doorschieten. ik zal het ook maar zo gaan doen. eigenlijk ook wel logisch - neem aan dat de sla die morgen bij de groenteboer ligt, ook niet van maanden geleden is. koude, droogte wordt ook genoemd. echte rucola met een notensmaak ; heerlijk. en anders veldsla

grts

• Carin64

Hier schiet de rucola ook door. Veldsla is nog erg klein, terwijl ze toch tegelijkertijd gezaaid zijn.

• martine

Terugschieten!

• loes

Afschieten ! lekker melig op deze wisselvallige vrijdag :)

fijn weekend allen en hopelijk warm weer, dat een lekkere salade goed laat smaken