Plantjes ruilen omgeving Groningen(-stad).

• B Timmerman

Hallo mensen,

Ik zag al dat Carla ons genoemd had in een oproep voor mensen uit de provincie Groningen. Dank je Carla!

Wij wonen net buiten de stad Groningen in Adorp en hebben zelf heel wat plantjes aan te bieden. We verkopen ze ook als stekjes voor 50 cent per stuk of soms 2 voor 50 cent, maar als iemand ze wil ruilen tegen andere planten zou heel leuk zijn!

Wij hebben in de tuin:

Biologische gewone munt

Biologische marrokaanse munt

Biologische rucola

Biologische oregano

Biologische dropplant (sterk naar anijs smakende muntsoort)

Biologische dragon

Biologische aardperen en aardappelen

Biologische pompoen

Biologische uien

Biologische salie

**Niet alleen biologisch opgekweekt, maar ook de moederplant was van bovenstaande planten EKO gekeurd!

Verder hebben we nog:

Stevia (Honingkruid)

Vergeet-me-nietjes

Kleine vlierbes boompjes

Kleine kastanje boompjes

Goudsbloem (eetbaar en bio!)

Oost-Indische kers (eetbaar)

Prei

Akelei

en vele andere soorten.

Wat we nog zoeken is echte biologische/EKO Lavas ofwel Maggiplant, andere EKO groenten of kruiden of fruitstruiken/-boompjes en graag mooie bloemen; bijv. Stokrozen, Springbalsemien, bloemen die hoog groeien of klimmen.

Dus woont iemand in de omgeving Adorp en lijkt het hem of haar leuk om te ruilen neem dan contact met ons op, marktplaatsadorp@hotmail.nl.

Met vriendelijke groet,

B Timmerman.

• maria

Reuzenspringbalsemien staat hier bij duizenden in de slootranden. .Ik probeer tevergeefs ze uit de tuin te houden door ze vlak voor de bloei te maaien, zodat ze zich niet uitzaaien. Maar kennelijk ontsnappen er steeds toch weer een heleboel zaden.Maar ik denk dat je ze in de buurt van Adorp ook wel kunt vinden en zaad verzamelen. Of ze “biologisch” zijn weet ik niet, maar welke zin heeft dat?

• Hinke

Ik heb springbalsemien in de tuin en stokrozen, wil best zaden voor je bewaren maar dan kun je beter aan het eind van de zomer nog een keer een oproepje plaatsen. Lavas heb ik ook, sinds dit jaar in een pot maar er staat ook nog wel ergens een stukje in de tuin, kan wel proberen daar nog wat van te redden. Deze week heb ik het ontzettend druk maar mocht ik er aan denken zal ik proberen een stukje uit te spitten. Stekjes van Rozemarijn zou ik denk ik ook wel kunnen sturen en heb je al bieslook?

Hinke.

• CarlaK

Hoi Brechtel,

ik ben je niet vergeten hoor maar heb het een beetje druk omdat mijn

dochter vrij onverwachts het huis uit gaat. Dus ik zit nu meer op marktplaats dan

op het prikbord of facebook.

Maar het is nu toch nog even te warm om planten te verzenden….

Groetjes,

Carla