eindelijk bloeit mijn mystery plant !

• loes

heeft lang geduurd, maar eindelijk bloeit hij dan. blijft mij wel een raadsel hoe deze plant overal in de tuin terecht gekomen is. heb hem ooit in een heel ander deel van de tuin gehad, maar stierf een stille dood. ik heb 1 plant op iedere plaats laten staan en daar mag hij nu zijn best doen. niet mis zo'n mooie campanula “elizabeth”.

• Margriet

Zeker mooi, vooral die rood aangezette stelen. Ik kweek ook de takesimana en dat zou best eens de Elizabeth kunnen zijn, hij krijgt ook die mooie roze zweem. Ik vind hem mooi en sjiek!

Gr. Margriet.

• anneke Im

Loes daar heb ik toch ook een stek van jou gehad??

morgen eens zoeken in de tuin.gr Anneke

• loes

klopt anneke. dat was toen jij 2 jaar terug de rehmannia op kwam halen. stond daar achter bij de fietsen. was ook de laatste keer dat hij zich vertoonde. nu staat hij op 2 plaatsen in de border en in het achterpad. ben er wel blij mee. ben benieuwd of hij bij jou nog te vinden is en anders krijg je een goed gezond exemplaar. alle uitlopers die ik weggehaald heb (in afwachting van de bloei) had ik in een emmer met aarde gezet en die groeiden gewoon door, dus nu maar in potjes gezet.

• maria

Campanula's kunnen zich heel goed uitzaaien, mits je ze niet wegwiedt. Dat is nu juist het leuke en verrassende van “natuurlijk tuinieren”: Niet dat gedoe van:deze plant zal en moet hier staan omdat de kleur en de hoogte past in een bepaald architectonisch concept. Nee, je zaait of plant iets op de ene plek omdat je aanneemt dat de plant bij jouw grondsoort past, en vind hem ,soms jaren later, op een andere plek terug. Vaak helpen vogels en muizen een handje met het verplaatsen van zaden, soms doe je het ongemerkt zelf bv aan je schoenen, met de maaimachine of gewoon met een bosje onkruid dat je even op een andere plek laat liggen. Gelukkig komt er meer aandacht voor die manier van tuinieren, zelfs in Appeltern zijn ze er mee bezig!

• CarlaK

Dat heb ik vaker van jou gelezen Maria en meteen goed in mijn oren geknoopt.

En daarna ook toegepast. Sommige planten vind ik heel mooi maar die doen het bij mij gewoon niet.

Nou ja, das jammer maar dan zijn ze niet geschikt voor mijn tuin.

En idd heb ik dus ook veel Geraniums of is het Gerania? in mijn tuin. Al moet ik er wel op letten

dat ze niet de hele tuin overnemen. Maar misschien is dat een optie voor later als ik niet

meer zo goed ter been ben of zo………..