vlinder???

• cowi

in mijn tuin zag ik vanavond een soort vlinder net alsof het een kolibrie was. De vleugeltjes gingen heel hard net als een kolibrie die in de lucht blijft hangen ,het had een spits “snaveltje ”op de foto goed te zien,dat is geen blaadje van een plant. Op de vleugeltjes zaten twee oranje vlekken. Weet iemand misschien die de naam van dit “vlindertje ”weet??

Nu eens geen vraag over een plant maar over een vlinder. Er is vast wel iemand die het weet.

groetjes cowi

• Carin64

Duidelijk de kolibrievlinder. Zie je de laatste jaren wel meer. Ziet er bijzonder uit, vind ik zelf.

• cowi

wat leuk dat ik nu de naam heb van deze vlinder. Mijn man zag de vlinder het eerst en dacht dat het een nachtvlinder was,maar hij vondt het wel iets bijzonders in de tuin. .Dus gauw een foto gemaakt en meteen op dit forum gezet. Bedankt carin.

gr. cowi

• Paula

Knap dat ie hem op de foto kreeg want ze zijn ontzettend snel!!

Paula

• kitty

Sluit me aan bij Paula. Goeie foto!

Kitty

• loes

bijzonder cowi. is dit het plantje dat je pas geleden gekocht had ? is mischien precies wat ze zoeken of zitten ze ook bij andere bloemen ?

• cowi

ja de foto is zit deze kolibrievlinder op die plant waar ik de naam niet van wist.Maar hij dwarrelde overal heen.Ik heb veel planten waar de bijen op af komen. Vandaar. Deze planten heb ik ook gehouden hoor.Ik vindt het veel te mooi dat gezoem en gedoe van die bijen.En ik weet niet waar het aan legt maar er komen ontzettend veel bijen bij mij in de tuin.

Zullen de bijen denken nu kan het nog straks is er geen plant meer te bekennen in die tuin. Nou dat valt wel mee er blijft nog genoeg over.Zeker voor de bijen.

Via marktplaats (gratis meenemen) ben ik al heel veel planten kwijt.Vooral grote planten. Met elkaar denk ik wel zo,n 20 stuks. Ja en dan te bedenken dat die toch allemaal ik mijn kleine tuin stonden.

gr. cowi

ik ga weer verder met m,n werk.Lekker spitten!!!