gras groeit bijna niet

• linda

Hebben jullie hier ook last van?

Wel groeien er allerlei arentjes in het gras waardoor het gras er gelig en lelijk uitziet. Heb wel wat grassen in de borders staan en vermoed dat de zaden in het gazon terecht zijn gekomen.

Heb keurig gemest, bodem verluchtigd, nieuw gras gezaaid enz.

Iemand een tip?

groet linda

• margreet

Hier groeit het gras goed. Wel heel ietsje gelig hier en daar, had dus echt regen nodig!

• maria

Wat bedoel je met “arentjes”?

Hier groeit het gras me nog altijd veel te hard, ondanks het feit dat er door mij niet gemest, geverticuteerd of bij gezaaid wordt..:D

• de Haan

Die arendjes is de bloeiwijze van het gras.

Met een cirkelmaaier erover en ze zijn weg.

• Carin64

Ik vermoed dat je bedoelt dat er aartjes op het gras staan? Dat betekent alleen maar dat gras bloeit en bij een maaibeurt verdwijnen deze. Gras is altijd een memgsel van verschillende soorten grassoorten. Dat er siergrassen zich in je gazon uitgezaaid hebben lijkt me niet heel erg waarschijnlijk. Ik heb hier veel soorten siergras en ook soorten die zich fors uitzaaien, maar ik heb nog nooit zaailingen in het gazon gezien. Ze zouden bovendien toch iedere week weggemaaid worden, dus erg zou het niet zijn. Hier groeit het gras wel gewoon, maar we hebben wel al behoorlijk gesproeid. Gemest is er nog niet denk ik(doet mijn man altijd) en verluchtigen en verticuteren doen we ook nooit.

• linda

Dank voor de respons. Vrees dat ik de arentjes moet accepteren want een circelmaaier kopen voor dat kleine veldje gaat me wat te ver….

groet linda

• Paula

Een gewone maaier verwijdert die arentjes ook wel Linda. Daar hoef je echt geen cirkelmaaier voor aan te schaffen. Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt, moet dat een dezer dagen helemaal goed komen. Na al die regen van de laatste dagen ga je nog wensen dat je minder gemest had:D

Paula

• de Haan

Met een handheggeschaar de bloeiwijze weghalen gaat ook goed.

• Goof

Geef het gras een keer een stikstofrijke mest,goed nat maken en wekelijk maaien.

Goof

• plantadvies

Op deze dagen mag je wel twee maaien.

Plantadvies