ik woon in een rijtjes huis met aan weerskanten buren.Nu groeide bij mij alles overvloedig,een klimhortensia die niet meer te stuiten was,clematissen die ook wel eens aan de andere kant van de schutting wilde kijken,en een grote klimroos. Aan de voorkant van het huis dito.Vrouwenmantel slaapmutsje,lelietjes der dalen,enz. Deze planten gingen ook naar mijn buurman (inmiddels overleden). Ik vroeg ook regelmatig aan hem als hij last had van die planten moest hij het maar zeggen dan haalde ik ze wel weg.Het was nooit geen probleem.Mijn nieuwe buurvrouw vondt het ook geen probleem,na mijn vraag.Ik zelf hou van planten maar de buren moeten er geen last van hebben. Mijn buren aan de andere kant van mijn huis doet helemaal niks aan de tuin.Het onkruid in de voortuin staat al behoorlijk hoog,geen enkele goeie plant ertussen,alleen maar onkruid.En de voortuin is bijna 5 mtr.breed,en 6 meter diep. Ik heb al een paar keer vriendelijk gevraagd of hij dit weg wil halen want het komt ook in mijn tuin. Dit speelt nu al 3 jaar,telkens beloofd hij ja ik doe het wel. Maar hij doet dus niks. Twee keer is de wijkmeester bij hem geweest met dezelfde vraag,dan is hij heel vriendelijk,ja ja ikke wel proberen,wil geen ruzie met buurvrouw, Half jaar geleden toen de wijkmeester was geweest,en ik vroeg wanneer haal je het weg begon hij me uit te schelden en daar ben ik dan gauw klaar mee. Gister weer hetzelfde.Nou ben ik op het punt gekomen dat ik denk bekijk het maar.
Mijn vraag aan jullie: maak je dit ook wel eens mee en hoe ga je daar mee om. gr. cowi