Regen,wind,15 graden;het lijkt wel oktober in plaats van hoogzomer.Gisteren had ik even een flinke dip;vanochtend had ik eindelijk weer het gevoel:verdorie,ik laat het er niet bij zitten;onder de parasol-tegen de regen-de planten verpot die al een week ongeduldig in de regen zonder pot maar met een kluitje lagen te wachten;alle rommel op geruimd-vele lege potten;schotels en bakken,meerdan 50 overal verspreid;eindelijk alles op de juiste plaats gezet;eveneens onder de parasol een kopje koffie gedronken;wat een opluchting dat dit karwei af is!
Een vraag:ik heb al jaren een Brillantaisia;dit jaar zag zij er zeer dood uit;een maand geleden ontdekte ik echter een paar mooie worteltjes aan een oude stam;nu is er een stengel opgekomen,ongeveer 12 cm hoog;de stengel is rond en het blad eenlobbig;tot zo ver prima; blad en stengel zijn echter nogal lichtgroen en fijn behaard,Kan iemand mij meer vertellen over het beginstadium van deze plant?
Enkele weken geleden heb ik de stekken-gel Clonex aangeschaft;het schijnt heel goed te werken;tot nog toe zie ik bemoedigende resultaten.
Sterkte voor allen die ook wel wat bestendige warmte willen! Luut