vraagje over deze coniferen van mijn overbuurvrouw

• anneke Im

Wat is er aan de hand met deze coniferen? Vorig jaar deze opnieuw geplant in nieuwe goed bemeste tuinaarde 7meter Zij hebben dit jaar opnieuw coniferen mest gegeven .

In Sptember hebben de buren naast hun, een schutting geplaatsttegende coniferen vanwege hun honden , die de hele dag alleen in de achtertuin hun behoefte kunnen doen . ze groeiden goed maar ineens worden ze geel en laten hun blaadjes vallen , Komt dat door de nattigheid of is er iets anders aan de hand ?

• monique

Hebben de hondjes er soms tegenaan geplast? Dat vinden ze ook niet zo fijn….

Monique

• lutetia

Voorafgaande aan alle huidige nattigheid,hadden we veel droogte en wind;hebben ze in die tijd genoeg water gehad?ze moeten maanden lang in de gaten worden gehouden tot ze voldoende doorworteld en aangeslagen zijn. Zeker tot volgend jaar zomer blijven controleren,afdekken tegen vorst enz.enz. Luut

• anneke Im

Nou Luut ik weet wel zeker dat ze daarop let zij is een echte tuinierster.. Heel acuraat wat dat betreft .Anneke

• mike

Dit lijken me meer kneuzingen, opgelopen tijdens het planten misschien. Niet echt een ziektebeeld. Ik zou het even afwachten, de bruine takjes afknippen, de planten vochtig houden, maar beslist niet te nat.

• Margriet

Ik zie ook nog niet echt ziekte. Ik zie gevolgen van maandenlang koude noordenwind. Er is veel schade van die koude vorstwind, soms komt dat pas later tevoorschijn.