rotterdamse tuindames!

• martine

Wat ontmoet je toch een leuke mensen via dit prikbord! In mijn tuin staan nu een heleboel Anneke's en Loes' te pronken: ik heb nu eenmaal de gewoonte om planten naar hun gulle geefster te vernoemen :) Alle planten staan er weer in Loes, die campanula punctata, heette die nou

Elizabeth? Langzamerhand wordt het nieuwe stuk tuin aardig gevuld, mede dankzij jullie goede gaven!

• anneke Im

Oh Martine ik heb nog meer stekjes komen ook nog wel naar je toe

Ik geef de planten ook namen van wie ik ze heb gekregen of zelfs gekocht . Ik weet wel de echte naam maar dat is gewoon leuke tuinideetje zo denk je aan de mensen .

• loes

sorry dat je toch weer naar buitenj moest, vanmiddag. maar zo blijft je ruggetje lekker in beweging !! leuk dat je ook planten met mensen asocieert. ik heb inmiddels ook anneke, margriet en mike in de tuin en jarenlang een mooie die heette “gele bar harbour” stond daar samen met een grote blauwe salvia in een zinken emmer te pronken in een al lang door toeristen en bewoners verlaten plaatsje in new england. toen kwam ik erachter dat dit de hibiscus trionum is en die staat inmiddels in een aantal tuinen van jullie te pronken. wij zijn nu eenmaal rare wezens. kunnen ook moeilijk van planten afstand doen en hopen dat een andere tuinliefhebber er nog een plekje voor heeft. martine, volgend jaar als alles weer boven de grond komt, dan heb je mischien al weer heel andere ideeen over wat je graag zou willen. blijft er nog een plekje over voor de groentetuin van jullie kleinzoon ?

de campanula is de takesimana “elizabeth”. maakte bij mij heeeel veel uitlopers en dacht eerst dat het de salvia uliginosa was. wordt ongeveer 50cm hoog. maakt blijkbaar ook zaad, maar met de uitlopers erbij, heb ik dat niet nodig.

grts

• anneke Im

een vraagje aan jou de Salvia fazuteria kan ik niet vinden op internet (klopt de naam wel ) mijn vraag is wordt hij hoog ?

de andere hebben een leuk plaatsje in de voortuin. Hoeis het met jou pleegplantje wordt ze al wat beter??? .grtjes

• martine

Dat ruggetje werkte best wel weer mee, heb na het planten ook maar weer een stukje voortuin meegenomen; daar moest ook wel weer wat gebeuren. Het was prima weer om in de tuin bezig te zijn, maar je zult zien dat als ik volgende week weer moet werken, de zomer echt losbarst! Kleinzoon is voorlopig druk bezig met zijn basilicumplant: die neemt hij 's avonds mee naar boven naar zijn kamertje, om er goed op te letten :), verder heeft hij een grote pot met trostomaatjes, vindt ie heerlijk!

Volgend jaar krijgt hij een eigen stukje als hij dat dan leuk vindt. Groetjes en een fijn weekend!

• loes

anneke, het is de salvia fazurea. de kwekers leveren hem op stam, dan wordt hij best hoog, maar jij mag de top eruit halen en dan wordt hij gewoon bossig. de “patient” heb ik de bloemstengels uitgeknipt, uit de pot gehaald en laat hem in de schuur wat uitdrogen. was echt z…nat. stort in ieder geval niet verder in, dus wie weet. ik ben ook weer wat potjes aan het leegmaken, maar zit nog met al die lathyrus. ga maar snel aan het voorstraatje beginnen, dan komt daar mischien weer wat ruimte vrij.

grts en hopelijk snel weer wat warmer weer. we hebben dinsdag geboft, maar zoals gisteren, is er geen aardigheid aan.

• loes

jammer dat het deze week niet erg meezat met het weer. maar je hebt nu toch weer wat karweitjes geklaard en mocht het toch nog zomer worden, kan je smiddags gewoon genieten.

• boerderij bert

Volgens mij is het de salvia azurea. zonder f

• anneke Im

Bert het is toch de salvia fazurea Loes heb hem als stamin de tuin en ik heb van haar een stek gekregen .

Ik heb nog naar de salvia azurea gekeken en die is ook mooi hoor .Zou goed op letten waar die te koop is, ik vind de kleur licht blauw daar ook heel mooi van .

Lief he ?? groet Anneke

• loes

zoals anneke schrijft ; het is echt de fazurea en heeft qua blad, bloem en kleur niets gemeen met de azurea. is vermoedelijk wel een kruising van eoa salviasoort(en) maar ik zou niet weten welke. de bloemaren bloeien super lang en er vormen zich talloze nieuwe. insecten vinden het ook een paradijs. echt een mooie kuipplant. er was per ongeluk wat afgebroken en dat stukje groeide vrolijk verder, vandaar dat anneke nu ook een mini versie heeft.