Oleander in te krappe pot...nu verpotten of najaar

• Johanne14

Dag allemaal,

Ik heb een Oleander cadeau gekregen. Hij heeft even gebloeid op een paar warme dagen. Ik heb de uitgebloeide knoppen eruit gehaald, maar nu doet hij niets meer. Hij heeft nog wel knoppen.

Ik dacht…het komt doordat de pot aan de onderkant is stuk gegaan doordat hij te groot is voor deze pot. Ik heb hem nu ook wat lichter gezet, misschien had hij ook te weinig licht.

Of…….het komt doordat het een tijd koud is geweest. Ik heb n.l. geen ervaring met de Oleander.

Wat is jullie advies, nu toch maar verpotten omdat hij een te kleine pot heeft met het risico dat de knoppen misschien afvallen.

Of…..wachten tot het najaar.

Ik hoop op advies van jullie. Fijne zondag en vr. groet van Johanne

• cowi

ik denk dat je rustig deze plant in een grotere pot kan zetten. De grote pot klaarzetten met wat aarde,meteen de orleander uit de te kleine pot halen en meteen overzetten in de grote. Lekker nieuwe grond erbij,goed aandrukken,water geven (niet teveel) . Succes.

gr. cowi

• Hinke

Ook ik zou hem meteen verpotten, niet meteen een hele grote pot maar één maatje groter zodat hij niet alle energie hoeft te steken in nieuwe wortels. En tot nu toe is het niet echt weer geweest voor dit soort planten, je kunt hem het beste een zonnig plekje geven, als dat ooit komt:)

Hinke.

• Johanne14

Dankjewel Cowi en Hinke,

Ik ga het proberen. Dus het klopt wel dat de tijd voor Oleanders nog moet komen omdat de zon veel verstek laat gaan.

Nogmaals dank, de plant en ik, we gaan er samen voor:)

Met vr. groet,

Johanne

• lutetia

Bedenk wel dat het in zijn land van oorsprong vooral een plant is die aan oevers groeit;als hij na het verpotten is aangeslagen,zul je hem,het best van onderop en bij warm weer in water moeten zetten.succes!Luut

• Hinke

En ik heb vandaag maar weer eens één gekocht en meteen in een grotere pot gezet en veel water gegeven want hij was kurkdroog. Nu met de voorspelde warmte komt het vast goed, daar houden ze wel van:)

Hinke

• Johanne14

Veel succes en veel plezier er mee.

Die van mij moet nog verpot. Ik ben chronisch ziek, dus alles gaat heel langzaam. Morgen weer een dag is mijn motto:)

• lutetia

zeer herkenbaar,Johanna! Luut