Natuurlijke middelen tegen tekenbeten

• Wers

Er zijn Engelstalige websites, die zeggen dat je de kans op tekenbeten kunt verminderen met citroensap. Ze raden aan om daartoe citroensap op de huid te smeren voor je de natuur in gaat.

Ook het eten van knoflook zou kunnen helpen bij de preventie van tekenbeten.

De beet van een teek kan de gevaarlijke ziekte van Lyme overdragen, ook in Nederland.

Zie Google: ticks “lemon juice” lyme

https://www.google.nl/search?q=ticks+%22lemon+juice%22+lyme&client=firefox-a&hs=6PU&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&sa=X&ei=u1fZUdSBH47mtQary4DgDg&ved=0CCEQpwUoBg&source=lnt&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A1-1-2012%2Ccd_max%3A&tbm=

• maria

Ik vraag me af, of mijn kat en hond het leuk zouden vinden als ik ze met citroensap zou insmeren :D En mijn hond ruikt nu juist zo lekker naar hond…..

• loes

of al deze middeltjes helpen ?? dat de teek zich steeds verder verspreid, lazen we pas in een berichtje van martine. en die woont helemaal niet in een bosrijk gebied. denk dat je gewoon heel alert moet wezen. iedere dag bijvoorbaat al iets smeren of eten lijkt mij lastig. en mijn kat ….. nou die is al weg als ik 1x per maand de vlooiendruppels uit de kast haal.

• Carin64

Ik hoor inderdaad de laatste tijd allerlei verhalen van mensen die een teek opliepen zonder ook maar in de buurt van bos of natuur te zijn geweest. Misschien moeten we als mensen straks ook net als de kat druppels in de nek tegen vlooien en teken:)

• Margriet

De ziekte van Lyme is geen grapje. Haal een tekensetje voor als je toch een teek hebt opgelopen. (na het citroensap ed….) en lees over eventuele verschijnselen na een tekenbeet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

• loes

ik weet van 2 gevallen van lyme in mijn directe vriendenkring. dat kostte ziekenhuisopname en heel veel tijd tot de betrokkenen zelf aangaven dat het mischien wel lyme kon wezen. artsen zijn er toch niet zo alert op. onderzoek heeft uitgewezen dat in nederland het aantal besmette teken het hoogst in Europa is, maar waarom is niet duidelijk. ik lach er echt niet om.

• maria

Wat ik tegen dit soort adviezen heb is het feit dat mensen gaan denken dat ze beschermd zijn als ze zoiets op hun lijf smeren En dat ze dus halfnaakt door het lange gras gaan lopen.Het beste middel om te voorkomen dat je een tekenbeet krijgt is nog altijd kleding! Niet op blote voeten of in korte broek en blote armen door lang gras of struikgewas lopen.

• boerderij bert

Wijze woorden Maria.

• n

Dat van het signaleren door de arts klopt.

Ik had een rode plek ter grote van een euro op m´n bovenbeen. Pas na een tweede bezoek en stevig aandringen werd er een bloedtest genomen en jawel ik was besmet.

Zijn opmerking: ach er zijn zoveel beestjes die na een beet een rood plekje geven. Mijn antwoord: maar geen die ik ken die na een week alleen maar groter zijn geworden.

Later heb ik de film nog eens teruggedraaid voor mezelf en herinnerde me dat ik tijdens het douchen een keer iets van m'n been had geveegd. Maar toen had ik al een zware antibiotica keur achter de kiezen.

Ik zeg goed opletten, probeer het te voorkomen en dan toch, ook bij de dokter goed blijven opletten.:S

nina

• maria

Dus voortaan zelf beter opletten! Een teek die eenmaal vast zit, veeg je niet zomaar even van je been.