gezellige dag

• loes

de Rotterdamse dames waren weer op inspectietocht bij onze noordhollandse plantenvrienden !!

ik was om 0900 bij anneke en we hebben snel een kopje koffie gedronken voor we aan de lange reis begonnen. piet maakte zich zorgen waar hij nog een plekje vrij kon maken voor de nieuwe aanwinsten, maar we lieten hem in de waan dat we met niets thuis zouden komen.

eerst even langs morning glory in aalsmeer, maar gelukkig was daar niets meer naar onze gading. laatste 3 dagen dat ze open zijn voor dit tuinjaar. toen op naar st.pancras. we zaten zo druk te kletsen dat we heel de afslag gemist hebben en al snel in warmenhuizen beland waren. toen maar we terug langs het kanaal. geen straf want alles is er even mooi, even later zaten we aan de koffie bij margriet. terwijl margriet alle planten een slok water gaf, konden wij alles uitgebreid bekijken. de border geeft een mooi overzicht van veel van de planten die er bij haar gekweekt worden. wat is er toch nog veel dat we niet kennen of net weer een andere kleur dan we gewend zijn. toch vonden we nog een paar planten die we echt niet konden laten staan. druk gekletst, gegeten en gedronken en om 2,30 gingen we weer richting warmenhuizen. mike was druk bezig tussen het fluitekruid, maar kon ons weer alles laten zien wat er nieuw (en oud) staat te groeien en bloeien. weer de meest wonderlijke creaties van moeder natuur om te bewonderen en geuren om op te snuiven. we mopperen op de rare zomer, maar het geeft de tuin en planten toch weer een heel ander aanzicht voor de tijd van het jaar. de vele potten die mike ieder jaar met veel moeite naar binnen sleept, maken het wel mogelijk dat hij ieder jaar een ander kleurenplaatje kan creeeren in alle hoekjes van zijn tuin. het zag er allemaal even fris en gezond uit. toen zat hanjo met thee en zelfgebakken appeltaart te wachten en om 5 uur gingen wij weer richting huis.

anneke en ik kijken terug op een heerlijke plantendag en ik bedank margriet, mike en hanjo voor de gastvrijheid. ik hoop dat de zomer verder geen onaangename verrassingen heeft qua onweer, windstoten enz en we gewoon nog een paar maanden kunnen genieten van al het moois. alle energie die er ingestoken wordt, moet toch zijn vruchten af kunnen werpen - in dit geval stekjes en zaden voor een mooi volgend tuinjaar.

loes

• lutetia

Fijn dat jullie zo genoten hebben! ja,die tuin van Mike is echt het rondsnuffelen waard en het kopen van allerlei planten.Ik geloof dat hij komende dagen weer open dagen heeft.Ga er naar toe en geniet!en koop! Luut

• anneke Im

dit is de francoa die hebben vele van Mike gehad of gekocht zo hoog word die zo mooiiii

Verder kan ik het niet beter verwoorden dan Loes, het was weer een heerlijke dag kwamen tijd te kort.!

wat deze twee mensen daar verwerken in hun bedrijf petje af !!

bedankt Loes en Margriet en Mike

• loes

luut, wat leuk dat je binnenkort naar de engelhoeve gaat. het zal wel druk worden met alle genietende planten/tuinliefhebbers. hanjo heeft dit keer de pr verzorgd en mike vindt dat hij dat heel goed doet, dus ik hoop dat er in de drukte nog tijd is om even te kletsen en dat er inderdaad veel verkocht wordt, want dan heeft hij minder om straks weer naar de overwintering te slepen.

• Margriet

Graag gedaan hoor Loes en Anneke!

Het was gezellig om jullie weer te zien en te spreken! Over planten raken we toch nooit uitgekletst, haha. :-)

En die Francoa bij Mike staat er beeldschoon bij, zelf gezien! Bij mij moet ie nog gaan beginnen, ietsje kouder hier denk ik. Ik kijk er al naar uit!

Gr. Margriet.

• lutetia

neee,Loes;ik ga niet; het is een aansporing voor anderen!luut

• kuuk

Dat is wel een heel leuk dagje geweest denk ik zo. Leuk zo'n verslagje en mooie foto's ook van Anneke. Ben d'r een tikkie jaloers op maar morgen ga ik ook tuinen kijken in Ermelo/Putten is wat dichterbij voor mij. Daar is open-tuinen-zaterdag. Wordt dus ook genieten.

• martine

Wat hebben jullie een leuke dag gehad ! Wat leuk om de francoa te zien, staat bij mij in de volle grond al een tijdje, maar is nog niet zo ver, komt via Anneke en Loes ook van Mike. Ik kan me voorstellen dat jullie toch weer planten hebben gevonden die het Rotterdamse verder mogen opfleuren, ik zou mijn kooplust ook niet kunnen bedwingen!

groetjes en een fijn weekend,Martine

• loes

fijne, vrije dag martine. prima tuinweer is het. ik ga zometeen ook verder in mijn voortuintje. ben de border aan het verwisselen - van tegen de gevel naar de straatkant - en wil dat af hebben voor het weer heet wordt. niet voor mijzelf (ik ben afgelopen weekend toch al verbrand) maar voor de planten.

ja, wij hebben weer zoveel moois gezien. als we weer gaan dan doen we het op een vrijdag en dan wil jij mischien ook wel mee. de francoa groeit rustig door, maar bloeien …. nee dat duurt nog wel een poosje.

• Anly

Leuk! Anja en ik zijn ook al plannen aan het smeden om een rondje Noord Holland te gaan doen! Lijkt me erg leuk, ben dit weekend bij Martin Adema in Drachten geweest, wat een keus aan daglelie's en wat werd ik daar hebberig van!

Groetjes,

Anly