Vorig jaar hebben we gepraat over de endless summer, slappe takken enz, maar dit jaar, zijn derde zomer in mijn tuin ben ik er tevreden mee. Verder een foto van oa een lieveling van mij Salvia sclarea!
als ik zo naar deze fotos kijk, kan ik alleen maar dromen van een endless summer. meen dat ik bij mike deze salvia gezien heb, met die lichte lip. maar het is zo'n enorme familie dat ik het ook niet zeker weet. heb zelf van mike de S. Laucantha meegenomen. daar heeft hij ook 2 verschillende van - eentje met lichte lip en eentje met donkere lip. die lipbloemigen blijven mijn favorieten, van welke soort dan ook. alleen al om te zien hoe de insecten er helemaal inkruipen, is voor mij genieten.
Heel mooi Martine een vraagje bij de salvia staan daar papavers of is dat de monarda?
mooie combinatie . zo die kleuren is dit aan de achterkant ??
Ik kom net naar boven ,waar mijn pc staat .Vanmorgen in huis en de middag in de tuin bezig geweest om de planten er in te verwerken die ik gisteren mee had genomen .Het is echt zoeken en combineren geweest maar het staat er in met dank aan mijn man Piet
Heerlijke middag om in de tuin bezig te zijn en ze hebben hun plaatsje gekregen ..want loes had ook nog stekken meegenomen en mijn patienten plant . Piet was mij hulp gelukkig .Hij mocht niets zeggen hoe of wat , alleen het planten doen,voor mij . Hij was wel mak vond ik eigenlijk .groetejs Anneke
Dank voor je compliment! Anneke, de rooie zijn monarda's. De uitgebloeide papavers die je ook ziet waren dubbele paarse; heb het zaad ooit besteld bij een hortus… ik dacht Utrecht, maar weet het niet meer zeker. Jij hebt een goede hulp aan je man, maar nog een vraag: wat is een patientenplant? Groetjes, Martine
Anneke, de rooie zijn monarda's. De uitgebloeide papavers die je ook ziet waren dubbele paarse; heb het zaad ooit besteld bij een hortus… ik dacht Utrecht, maar weet het niet meer zeker. Jij hebt een goede hulp aan je man, maar nog een vraag: wat is een patientenplant?O en het is inderdaad de achtertuin! Groetjes, Martine
dat is een grapje tussen anneke en mij. ik had voor haar ook zo'n nieuw soort digitalis gehaald. het was toen net heel warm en ik dacht er goed aan te doen hem lekker in een emmer water te zetten. vond hij achteraf niet echt prettig want een dag of 2 later begon hij er aardig zielig uit te zien. uit de pot gehaald en was inderdaad drijfnat. op wat kranten gezet en uiteindelijk bleef een deel toch goed en de rest weggeknipt. en heel voorzichtig kwamen er kleine groene puntjes tevoorschijn. heb hem gewoon zo “bloot” op een rustig plekje laten staan en gistermorgen aan anneke overhandigd. nu mag de verpleegster haar patient verder verzorgen.
Martine
een tijdje geleden had Loes bij de plantenhal een digitalis illumination Pink gekocht.voor €1.50 en een dag later er nog een voor mij gehaald , toen was de tak geknakt, Ik dacht door de wind ,maar toen wilde ze hem niet mee geven .Zij wilde hem zelf even op kweken .dus werd ze plantendokter met een plantenpatient .
gek geklets van mij .waren in een jolige bui .
Kijk even naar digitalis op datum 23Juni daar staat de plant.. Margriet heeft hem nu ook rechtsstreeks uit Engeland maar wel een heel stukje duurder .
Gisteren heb ik hem gekregen weer met nieuwe scheuten staat nu op de verzorgings tafel bij mij .Zet hem nog even niet in de volle grond .
Fijn weekend groetjes Anneke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?