druif met slappe bladeren

• jolo

Het blad van mijn druivenboom op mijn balkon ( ± 2 meter hoog) , dat prachtig aan het uitgroeien was, is plotseling verslapt. Slap zoals een plant eruit ziet dat geen water heeft gehad - maar de aarde is vochtig en ik heb zelfs wat meer gegeven. Het blad is helder groen, maar staat niet meer op, maar hangt - heel gek. Weet iemand hier een verklaring voor of heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik heb dit boompje al 5 jaar en het bloeit elk jaar prachtig……

groet, Jolo

• Paula

Prachtige bloei? Weet je zeker dat je een druif hebt? De bloei van een echte druif stelt niet zo veel voor, kleine groene bloempjes, gevolgd door eerst heel kleine groene druifjes.

Paula

• jolo

nee, ik bedoel dat het blad heel weelderig groeit - daarom is het zo vreemd dat dat blad er plotseling slap bij ging hangen - en het is zeker een druif.

zou een foto kunnen laten zien, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen!

Jolo

• jolo

• Paula

Zou het kunnen dat de grond veel te nat is? Ik kan zo gauw geen andere reden bedenken van dat slap hangen. Druiven kunnen heel goed tegen droogte maar dat houdt meteen in dat nattigheid slecht verdragen wordt.

Paula

• jolo

dank voor je reactie - ik wacht wel af - misschien trekken ze op als de aarde droger wordt….

• loes

helaas gaan er meer planten aan te veel dan te weinig water dood. als hij dorst heeft laat hij dat wel merken en dan trekt hij zienderogen weer bij. in potten (zoals op jouw balkon) moet je het zeker goed in de gaten houden en vergeet niet af en toe wat mest, want de plant is wel afhankelijk van jouw voor verzorging. maar af en toe een beetje uit laten drogen tussen de gietbeurten, kan ook geen kwaad.

• cdjpronk

Kale takken? Of rijshout als steun?

Kan het niet goed zien.:S