veel teken in een plant

• pape gaai

ik heb in 1 plant in de tuin heel veel teken zitten (ook een hoop mieren overigens) (zie foto's)

weet iemand wat hieraan te doen is ?

ik wil ze niet door de hele tuin hebben zitten.

http://i40.tinypic.com/2zxqdc3.jpg

http://i42.tinypic.com/35jgygj.jpg

• lutetia

zijn het geen dopluizen ipv teken?die trekken mieren aan. Luut

• pape gaai

ze zitten er alle 3, de luizen vooral op foto 2

de teken vooral op foto 1, ik had er van de week binnen 10 minuten 3 op m'n armen en benen vastzitten.

(en de mieren op beiden)

• loes

mijn campanula persicifolia stengels zien er hetzelfde uit - luis met mieren. heb vanmiddag nog de uitgebloeide bloemen weggeknipt, maar het is nog nooit in mij opgekomen om daar iets aan te doen. ze kruipen niet in andere planten. als ze helemaal uitgebloeid zijn, knip ik ze af. teken in tuinplanten is voor mij iets heel onbekend., maar als jij ervan overtuigd ben dat het teken zijn, dan zou ik ze onmiddellijk uit de tuin verwijderen - niet alleen de luis maar de hele plant. ik weet wel dat teken zich op deze manier voortbewegen. dus op een grasspriet of plant en dan wachten op een hond/kat/mens om zich verder te voeden. maar dat ze een plant helemaal bedekken, nee, dat wist ik niet.,

• Paula

Als het echte teken zijn zou ik spuiten met een insecticide. Normaal zou ik dat niet doen. Maar TEKEN, bbrrrrrr

Paula

• de Haan

Volgens mij zijn het allemaal luizen met mieren.

Plaats anders een scherpe foto, zodat het beter te zien is

• cdjpronk

:Zijn het geen luizen en mieren?

Ja probeer de foto scherper en nog dichter bij te maken kan dat?

Teken zijn zo klein als ze nog geen bloed gezogen hebben.:S

Kees.

• plantadvies

Dit zijn echt geen teken hoor. Bladluizen leven altijd op planten en zijn dikwijls groen van kleur, maar sommige soorten zijn wit, zwart, geel, rood of paars van kleur. Uit de lichamen van sommige soorten worden zelfs knalrode pigmenten gewonnen. Harde waterstraal en ze zijn op een natuurlijke manier verdwenen.

Plantadvies

• cdjpronk

Ja dat dacht ik ook.(:P)

Kees.