nou, ik zal het nog sterker vertellen. ik had vorige week woendag een bakje met die plantjes gezien. don. had ik het er met margriet en anneke over en vrij zou ik er eentje gaan halen - weg. aan de eigenaresse uitgelegd wat ik precies zocht. heeft u ze al bij de weggooi planten of was er gewoon een andere liefhebber? maandagmiddag loop ik er weer langs en staat er een bak met 5 van die plantjes. gelijk gevraagd hoe ze heten en ik zei ook nog voor de aardigheid'; dat zijn de plantjes waar ik u vrijdag naar vroeg. ze keek me aan …. nou laat maar. toch wens ik ze een lang leven met hun mooie winkel. een beetje meer kennis over de planten die je in huis hebt, zou mooi zijn., ze wist me nog wel te vertellen dat het een buitenplant is.
de andere plantenzaak hier in de buurt, heeft een politiek van ; iedere dag komt er een vrachtwagen met planten van de veiling binnen. als de klanten het niet van de karren trekken, wordt het nog wel neergezet. als ze tijd hebben geven ze water. als het blijft staan wordt het weggegooid en het personeel hoeft helemaal niets te weten over de planten of verzorging ervan. maar dat weet iedereen en je gaat er regelmatig even kijken of je komt er nooit.
maar goed, ik ga morgen nog een foto maken met een vergelijkbaar plantje, gewoon om wat meer duidelijkheid te geven. ik weet zeker dat er ergens een lichtje gaat branden. kan nooit zo bijzonder zijn dat niemand het herkent, al hoop ik het natuurlijk stiekem wel