hortensia stekken

• esther3400

Een goedemiddag allemaal.

Ik heb een vraagje.

Ik heb een stekje van een hortensia afgesneden en in een potje met water gezet.

Moet ik hem dan binnen zetten of buiten?om hem enkele maandjes later in de tuin te zetten.

Gr esther

• Paula

Binnen op een lichte plaats, uit de zon!

Ik zou hem dit jaar nog niet in de volle grond zetten, als er genoeg wortels aanzitten, oppotten en op een koele plaats laten overwinteren.

Paula

• esther3400

Oke,paula.hartelijk bedankt.

• loes

och, ik heb wel eens stekjes van hortensia “eventjes” aan de rand van de vijver laten hangen, met de bedoeling ze in stekaarde te zetten. helemaal vergeten en een paar weken later waren het goedbewortelde plantjes geworden. deze tijd van het jaar gaan de stekken heel snel. altijd op een rustig, beschaduwd plekje neerzetten.

• maria

Ik steek hortensiastekken direct in stekaarde of potgrond. Aarde vochtig houden en pot niet in de zon zetten. Kan in de zomer gewoon buiten staan. Vorstvrij laten overwinteren.

• anneke Im

Ik doe het ook zo als Maria . Gewoon met stekaarde en goed vochtig houden .Heb verschillende clematissen nu beworteld met stekaarde die door de hardewind van een paar weken geleden waren geknakt .vanmiddag even in potgrond gezet en waren al goed beworteld .

Anneke