Bougainville

• Paula

Deze plant heb ik een paar maanden geleden cadeau gekregen. Toen ik hem kreeg bloeide ie maar door de verandering van standplaats enz. vielen de bloemen al gauw af. Hij bloeit nu weer maar het nieuwe blad ziet er vreemd uit. Het is niet mooi groen maar eerder roodachtig en het is een beetje gekruld. Insecten zijn zeker niet de oorzaak, maar wat dan wel?

Paula

• anja

Volgens mij niets aan de hand Paula.

Dat heb ik namelijk ook bij een tuincentra gezien.

• boerderij bert

Dat hebben wij ook Paula. Ik denk toch de kou van de afgelopen tijd. Bloemen komen bij ons

schoorvoetend weer tevoorschijn.

• plantadvies

Om een betere bloei te krijgen moet je hem als het ware even pesten. Probeer hem aan de droge kant te houden. Normaal doe je dit in het voorjaar.

In de zomer is het geven van dagelijks water tijdens droogte nodig. Zorg dat de plant niet in het water kan blijven staan, dus afwatering is noodzakelijk. 1 keer per 14 dagen bijmesten. Bougainville kunnen last van bladluis hebben.

Plantadvies

• Paula

Oh gelukkig. Gepest is ie genoeg Jolande, hihi Want hij bloeit mooi. Ik dacht al dat ik 'm teveel gepest had.:)

Paula

• lutetia

Naarmate de schutbladeren donkerder zijn,kan ook het blad bronskleurig tot bijna purper gaan kleuren. Luut

• plantadvies

;)