fikse bui

• loes

wij hebben hier in rotterdam (zuid) de ontlading al gehad. om elf uur werd het binnen en buiten bijna avond, zo donker. windstil, gerommel en grote druppels kondigden het onheil aan. een paar windstoten en een fikse bui verder, regent het nu langsaam leeg. hier kan geen tuinslang tegenop. ik had vanmorgen nog een beetje opgeruimd en potplanten op een plaats gezet waar ze ook eens van een goede douche kunnen genieten. denk dat ik over een half uur wel weer op de fiets kan stappen. hoop dat het bij degene ten noorden van ons, ook zo rustig verloopt. water geven hoeft dit weekend zeker niet meer.

• lutetia

Bij mij in Culemborg hetzelfde vanaf 11'15 uur;het regent nog steeds een beetje;flinke rukwinden gehad. Luut

• maria

Code oranje….en ik maar hopen dat die vreselijke storm de mais hier achter wat zou neergooien. :D Maar nee, mijn uitzicht blijft nog twee maanden een troosteloze monocultuur: een mals buitje, een paar onnozele windvlaagjes en twee mini-donderslagjes, dat was alles.

• boerderij bert

Hier in Vlagtwedde ook wat redelijke regen en onweer gehad.

Vrijwel geen windvlagen. Gisteren was het erger.

• kitty

Gelukkig alleen een fikse regenbui hier! Hè hè eindelijk…Gisteren viel het ook al zo tegen met het hemelwater.

• Anly

In Hoenderloo ook een lekkere bui regen, ook met onweer, dat had niet gehoeven van mij… Maar alles lekker opgefrist, water geven hoeft inderdaad niet en de voorspellingen zijn v.w.b. watergeven gunstig… Zoek de lichtpuntjes. Vanaf een uur of 12 tot een uur of 2 heeft het geregend hier denk ik zo ongeveer, vanavond nog maar een beetje in de tuin geklungeld, wat tomatenplantjes in de grond gezet, meloenplantjes toch ook maar buiten een plekje gegeven, in de kas heb ik echt geen ruimte meer. (Daar staan er ook al wel een stel, dus mijn kansen zijn gespreid!)

Genieten van de tuin doe ik met volle teugen, jullie ook??

Groeten,

Anly

• boerderij bert

Wij niet!! Wat een ellende na de buien van vannacht.

Heel veel ligt plat of is gebroken.

De mollen vergallen alles nog een graadje meer.

• Carin64

Vannacht was het een vreselijk onweer. Ik hou er sowieso niet van maar nu flitste het werkelijk constant en knetterende donderslagen. De regen veroorzaakte een kleine lekkage, daardoor werd ik gelukkig afgeleid.. Vanochtend pas de schade in de tuin opgenomen. Viel erg mee. Bijna alles stond al in de steigers. Alleen de dahlia's moesten extra worden gestut en her en der wat rechtgezet. Helaas één nog jonge dahlia is radicaal afgebroken boven de knol. Die bloemen staan nu dus maar in een vaas.

• loes

he jammer, bert. het zit dit tuinjaar niet echt mee. al maanden lang van het ene uiterste in het andere. ik hoop dat je nog wat kan redden.

hier heeft het vannachtg ook nog lange tijd geregend, maar het onweer was niet in de buurt. om een uur of 5 begon het ineens heel hard te waaien. en zo blijf je de hele nacht in de weer. ramen open, ramen dicht. ventilator hard/zacht. boel weer open en ga zo maar door. denk dat het komende nacht wel heerlijk koel is en hoop dan weer eens goed te kunnen slapen.