Wie onder jullie kan een Brillantaisia-stek aan mij toesturen? luut in Culemborg; stuur mij dan een privé-bericht.
dag luut. ik ben geneigd te zeggen dat deze plant het in nederland niet naar zijn zin heeft. bij jou en mike heeft hij het niet overleefd en ik heb afgelopen feb een gezond exemplaar uit zuidafrika meegebracht, die nu ook ter ziele is. lange tijd maakte hij nieuwe scheuten, maar de blaadjes kregen dan snel zwarte puntjes en vielen uiteindelijk af. later werden de stengels ook zwart en afgelopen zondag heb ik hem voorzichtig uit de pot gehaald en kwam tot de conclusie dat daar ook niets meer uit voort zou komen. weg ermee. zelf vermoed ik te natte voeten, alhoewel hij uit tropische oorden komt waar het toch niet altijd even droog is.
als je googled met de naam komt er ook niets langs van een kweker of liefhebber in nederland. ook de site van wat grote kwekers levert niets op. moet helaas constateren dat al onze moeite niet gewaardeerd wordt door deze mooie plant.
heb je nog succes met het zaaien van de fremontodendron ?
Op internet kun je haar vinden onder de salvia's bij Robin's Gallary.Wat de Frem. betreft:ik heb een zaailing van een cm hoog;dat wordt dus spannend!Ik heb de Br echter jaren lang gehad met veel succes;vorig jaar was de herfst-donker - en winter-heel koud terwijl ze toch warme voeten bleef houden.De dode plant heb ik midden in de composthoop geplant; Luut
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?