edelweis

• karin70

Heeft er iemand ervaring met edelweis? Ik heb vorig jaar een plantje en zaad in oostenrijk gekocht. ik dacht dat plantje moet het wel goed doen bij ons, op schrale grond gezet, maar helaas de winter niet overleefd. De zaden komen mooi op, gisteren verspeend, het zijn mooie compacte plantjes, maar wat nu. ik heb er genoeg om diverse methodes te proberen. wie weet raad?

• Paula

Mijn vriendin heeft een flinke bos ervan in de tuin staan. Zonnig, kleigrond. Staat er al jaren, ze doet er niks speciaals mee.

Paula

• kuuk

Geen idee wat je hiermee moet doen Karin70, komen ongetwijfeld nog reacties op. Bij ons op (vrij arme) zandgrond en vanaf plm. 3 uur in de zon heeft ie er echt geen zin in. Was op advies van een tuinman notabene en volgens de boekjes de ideale plek. Ben benieuwd. Succes.

• loes

ik heb het ooit gehad, maar woekerde hier enorm en vindt hiet niet “mijn soort plant”, vorig jaar kwamen buren terug van vakantie en voor buurvrouw loes als bedankje oa een zakje edelweiss zaad ! niet gezaaid dus

• boerderij bert

Wij hebben ze ook jarenlang gehad maar na een aantal jaren ben je ze gewoon zat.

Deden het overigens voortreffelijk.