Wie kent de naam van deze plant/heester? Nieuwe foto erbij

• Johanne14

Ik heb zojuist een andere foto erbij geplaatst, misschien iets duidelijkerDe blaadjes zijn geloof ik nu net zo groot als de werkelijkheid

Wie weet de naam van deze plant/heester? Hij is komen aanwaaien, w.s. door de vogels. Leuk zulke cadeautjes. Maar ik heb hem steeds moeten snoeien, bloemen heb ik nooit gezien. Ik dacht zelf aan een soort Liguster, Anneke hier op het forum dacht aan Laurier (een verwilderde). Ik twijfel over beide.

Wie durft een gok te wagen?

Met vr. groet,

Johanne

p.s. het blad is op de foto iets groter dan de werkelijkheid, het blad is net groot als een ligusterblad. Ik ben benieuwd.

.

• Paula

Bisschopsmuts?

Paula

• Johanne14

Paula Schreef:

——————————————————-

> Bisschopsmuts?

> Paula

Bedankt Paula, ik heb gegoogled, zou leuk zijn Bisschopsmuts, heel aparte plant waar ik nog nooit van heb gehoord. Maar er zit niets Cactus-achtig aan. Ik zal de foto proberen anders er op te zettne, of een nieuwe foto maken. Het blad lijkt groter dan in werkelijkheid, vandaar ook denk ik dat Anneke aan Laurierachtige plant dacht.

Het wordt een prijsvraag, wat moet dan de prijs worden?

Vr. groet en dank,

Johanne

• Paula

Sorry. Die bisschopsmuts bedoel ik niet, de Kardinaalsmuts, sorry. Nou ja, ook een katholiek. Hihi

https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1920&bih=947&q=kardinaalsmuts&oq=kardinaalsmuts&gs_l=img.3..0l6j0i24l4.1861.5765.0.7193.14.10.0.4.4.0.70.479.10.10.0….0…1ac.1.24.img..0.14.495.PxTpU5y6eHI

• boerderij bert

Wij hebben de kardinaalsmuts maar die is toch heel anders.

• Goof

Ik denk toch een liguster,weet niet welk soort.

Goof

• Johanne14

Mooie namen schijven jullie, ik ga de Kardinaalsmuts even zoeken. En de Bisschopsmuts van Paula bestaat echt heb ik gezien, heel apart.

Ik las het volgende…de kardinaalshoed (Euonymus wordt verspreid door veel vogels, o.a. de spreeuw, lijster en roodborstje. Wie weet heeft Bert het dan toch bij het goede eind. Ik wacht nog af. Als dit inderdaad de Kardinaalshoed is dan kan hij 2 tot 4 meter hoog worden. Als ik hem dan z'n gang laat gaan, ben ik wel de inkijk in mijn tuintje kwijt die nu is gekomen door de ontmanteling van mijn “paradijsje”:)

• Johanne14

Ook jij bedankt Goof en natuurlijk Bert ook en Paula. Ik zou het fijn vinden een Liguster. De kardinaalshoed wordt zo groot, een Liguster is voor mij beter te hanteren. Maar of een Liguster ook wordt voortgebracht door vogels, dat weet ik niet. Dat stond er bij de Kardinaalshoed duidelijk bij.

Met vr. groet en dank,

Johanne

• kuuk

Ik denk ook een laurier. Kan ook mooi groot worden hoor, net als de liguster. Liguster lijkt mij wat fijner dunner blad te hebben. Succes.

• Goof

Er zijn veel soorten liguster, er zijn er ook die bloeien en zaad geven.

Goof