ipomoea

• lutetia

Vandaag ging de eerste bloem open van deze soort,waarvan er twee in een bak staan;ze lijkt op de Ip.Purpurea:vrij grote lichtroze bloem;ik heb geen idee meer hoe ik er aan ben gekomen.Er zit nog een knop in;Zijn er andere soorten die ook lichtroze bloeien? Luut

• loes

ip. carnea.

ik had vorig jaar een prachtige lichtrose ip. gekocht en zaad van bewaard, maar na de spoedige ontkieming, doet de plant weinig :(

• loes

luut, linksboven de rose die ik graag weer had zien bloeien. de anderen slingeren zich momenteel rond het hekje in mijn voortuintje. iedere dag weer een verrassing wat er voor kleuren tevoorschijn komen. wat een gezellig ouderwetse plant. vanuit afrika ken ik eigenlijk alleen de grote blauwe bloemen. zeker een oervorm van waaruit de kwekers aan het werk gegaan zijn. knap hoor wat ze allemaal kunnen

• boerderij bert

Ik heb ze dit jaar niet maar vorige jaren wel.

Zijn toch prachtige bloemen alleen ze kruipen overal tussen.

In het najaar zijn ze vaak moeilijk uit het gaas te halen.

Maar volgend jaar toch maar weer zaaien.

• anja

en ik vind ze verdacht veel op de haage winde lijken.

• loes

haagwinde (pispotjes) zijn inderdaad de witte soort die we vaak in de bermen zien. allen deel van de convolvulus familie, waarvan ik de mauritanicus (kleine lila bloem en grijzig blad) en de cneorum (spierwit) de mooiste vindt. beiden klimmen en slingeren niet.

• loes

ik zag vandaag op de bloemenmarkt in amsterdam, het zaad van mijn (pronk)winde met de streepjes en die heet carnavale di Venezia. mooi naam voor zulke mooie bloemen