Jacht

• boerderij bert

Er wordt hier weer heel veel geschoten.

Het schieten van eenden is weer begonnen helaas.

• loes

bert, dat zal altijd wel een strijd blijven. de voor en tegenstanders. als het echt moet ….. ala

in mijn buurt zijn deze week alle singels met grof geweld schoon “geveegd” terwijl er nog nesten met jong tussen het riet zat. dat alles iets later is heeft de groenvoorziening lak aan, zij kwamen gewoon eerder dan afgesproken is. van 't voorjaar waren de bermen en dijken - door het frisse, natte weer - supermooi, maar op het hoogtepunt moest alles gemaaid worden. :X

lastig om het iedereen naar de zin te maken

• maria

Ik eet koeien- en varkensvlees, dus waarom niet vlees van wilde dieren? Wel vind ik het een potsierlijke vertoning als er hier in de winter 4-6 mannen met geweren en een hond komen jagen op die enkele hazen die hier nog zitten. En die testosteronproducenten mogen niet op mijn terrein komen

• n

Ik eet graag een stukje wild. En in denk dat een beest in het wild misschien een beter leven heeft dan in de bio industrie. Daar is een hoop op af te dingen. kwa omstandigheden.

Hoewel ik daar ook niet zeker van ben. Iedere dag op tijd je natje en droogje, een droge plek ipv zelf iedere dag opnieuw in weer en wind weer de strijd voor overleven te moeten voeren….. kweet niet hoor.

Heb een vriendin die boerin is en die zegt dat haar beesten bij regen ook liever binnen staan dan buiten.

En die jagers…. het gaat om het hele plaatje, buiten zijn, opmerkzaam zijn op sporen en geluiden, samen iets ondernemen. In hun geval is dat jagen. Wij beleven meer aan tuinen en kunnen daar ook eindeloos over miepen.

En dat testosteron…..daar kunnen ze niets aan doen, dat hebben ze nou eenmaal, niks mis mee. ;)

Nina

• boerderij bert

Voor zover ik het hier zie zijn alleen mensen met een behoorlijke zak geld jagers.

Eenden in april of mei geboren worden in augustus afgeslacht. Gaan naar de duurdere restaurants als peking eend.

Natuurbeheer heet dat.

Jaren hadden wij zo'n 20 fazanten in de tuin. Dit jaar geen.

Waar zijn de patrijzen gebleven? In mijn jeugd waren er nog vrij veel.

Af en toe één voor jezelf schieten ok maar een koppel van 20 eenden met z'n tweeen afschieten??

Maar ieder z'n mening.

• anja

ik vind het jagen overbodig en waarom.

omdat er veel natuur gesloopt wordt.

het wild krijgt daardoor minder leefgebied.

en er worden wildburgen gemaakt om het wild niet meer over de snelwegen te laten lopen.

maar als ze aan de andere kant zijn worden ze toch dood geschoten.

omdat ze dan in het gebied komen van de boeren.

• boerderij bert

Helemaal mee eens Anja.