Een bloem van de klokwinde. Eerst had de plant wat startproblemen maar nu begint hij uit te lopen.
gr. cowi
ik heb het plantje als klokwinde gekocht meer weet ik er niet van.. Begin mei geloof ik.Maar groei zat er niet in,ik had ook af en toe de neiging om de plant eruit te trekken omdat ik vond dat deze erg op die plant lijkt die je overal langs de weg en hekken ziet staan, met die witte kelken. Maar nu dat er toch meer knoppen inkomen (en hopen dat deze ook uit komen) ben ik blij dat ik het niet gedaan hebt.
wat is het toch elke dag prachtig mooi weer. Het is overal genieten. gr. cowi
denk wel dat het familie van die wilde variant is, maar vindt hem zelf ook super mooi. google maar met klokwinde en je ziet welke dat eigenlijk is. bloem ziet er toch wel heel anders uit. de rose winde die ik zelf gezaaid heb, doen ook niet veel, maar mischien heb ik ze te lang in potjes laten staan en dat kwam een beetje door ruimtegebrek. ze klimmen nog wel, dus mischien komt het ook nog goed met ze.
ja, het is heeeerlijk genieten, deze weken. van mij mag het nog een lange tijd zo blijven. vandaag steeds hele donkere luchten in de verte, maar de zon heeft toch gewonnen en straks eten we gewoon weer buiten.
Ik had hem vorig jaar van Marghriet vandaan en van Loes zaden gekregen in de donkr rode kleur.
Gezaaid van het voorjaar en half Mei buiten uit geplant tegen hekwerk aan.
Toen….kwamen de slakken en dachten lekker hapje voor ons .Nou dat was waar er bleef geen plantje meer over..
heb nog wat zaad dat bewaar ik voor volgend jaar maar dan leg ik wel koperdraad erom heen. het is de imponea.Cowi
groetjes Anneke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?