ervaring gevraagd over Anemoon 'Pretty Lady Emily'

• Johanne14

Dag allemaal,

Mijn tuintje, na voor een groot deel leeggehaald voor rollatorvriendelijk, wordt langzaam wat aangekleed. Afgelopen dinsdag nam iemand mij mee naar een tuincentrum…..er ging weer een wereld voor me open. Wat een rijkdom aan bloemen en planten. Ik heb er zelfs de Geranium (Ooievaarsbek) Rozanne gevonden, ben er erg blij mee.

Daar zag ik ook de Anemoon ‘Pretty Lady Emily’

Hij zag er heel goed uit, mooie bloemen op stevige stelen. Ik heb de indruk dat dit een plant is die ik niet hoef te steunen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb hem nog niet gekocht, ben heel secuur in wat ik nu aanschaf omdat het voor mij haalbaar moet blijven, gemakkelijk, sterk en langbloeiend.

Morgenochtend mag ik weer mee, hoera! E.v. wil ik hem kopen als ik wat ervaringen van jullie heb gekregen. Dus heel graag reactie als iemand iets weet over deze plant.

Dank vast en vriendelijke groet,

Johanne

p.s. weet iemand ook nog wat namen van sterkte varens?

• anneke Im

Ik heb hem bij het tuincentrum gezien en is een prachtige plant daar kosttte hij 6,50 in een drie liter pot mooie volle plant.Ik heb er ook aan gedachtom hem mee te nemen maar moest er ook over nadenken net zo als jij

is net zoals de andere Anemonen een stevige plant met een voordeel deze schijnt niet te woekeren en is goed winter hard.-20graden

wij horen het wel .gr Anneke

• loes

bij het woord “anemoon” krijg ik ook gelijk visioenen van de hele tuin vol, dus anneke, goed dat jij weet te vertellen dat deze niet woekerd. mooie bloemen in die pretty lady serie

• Johanne14

Goedemorgen alle twee,

Lief dat jullie reageren. Ik wist trouwens niet dan Anemonen de neiging hebben om zo dominant te zijn en de halve tuin in bezit te nemen.

Ik las inderdaad wel bij deze dat die het niet doet.

Ik zag hem staan en was er meteen verliefd op. Ik mag dus vanmorgen weer mee naar het tuincentrum en als hij er nog staat dan ga ik er voor.

Die jij hebt gezien Anneke had wel een veel mooiere prijs dan die ik zag. Ook een heel flinke pot, maar het prijskaartje was € 14,95.

Ik laat het weten als ik er voor ben bezweken en dan probeer ik weer een foto te plaatsen.

(Anneke ik ben bezig met Clematissen uit te zoeken naar jouw advies. Ben ik zo blij mee. Alles gaat heel langzaam maar dat hindert niet, ik hou je op de hoogte)

Fijne dag en hartelijke groet,

Johanne

• anneke Im

Ik zei het tegen de kweeker dat ik last had van woekeren van de anemoon door de hele tuin heb al menig stekken weg gegeven

maar hij bevestigde dat het met deze niet is het is voor het eerst bij plantarium te koop aan gebodenen het schijnt een prijs gewonnen te hebben ,na jaren eerst uit geprobeerd te zijn .

Het schijnt de plant van het jaar te worden .ik heb hem toch( nog )niet gekocht moet er wel over nadenken .Vond hem erg mooi .

groetjes Anneke.

• Johanne14

Dag Anneke,

Balen, een berichtje geschreven aan jou, wilde ik een teken intypen was alles weg. Even opnieuw, word zo opgehaald.

Ik vond hem ook zo heel erg mooi dat ik denk ik, ondanks deze hoge prijs, wel bezwijk. Ik heb zoveel open ruimtes door het opnieuw beginnen in de tuin dat ik het er op waag. Dan horen jullie van mij wel of ik volgend jaar een hele tuin vol heb staan:)

En de prijs neem ik maar voor lief een keertje. Ik ben mijn verjaardagspotje van mijn 65e verjaardag aan het opmaken (dat was ook voor de tuin aanpassen) ben inmiddels zesenzestigeneenhalf. Nu geniet ik er intens van.

Ik hou jullie op de hoogte. Als ik volgend voorjaar een halve tuin vol Anemonen heb geef ik ze ook weg en gaat de plant in een grote pot.

Fijne zonnige dag verder.

Johanne