Zaadbol van de passieflora.

• cdjpronk

Ik heb van mijn schoonzus een zaadbol van een uitgebloeide passieflora bloem gekregen.

Heb een tijd lang de bol laten liggen. Hij is nu open gebarsten en er kwamen allemaal bruine zaadpitten uit

die pitten zijn een pluizig materiaal gaan geven.

Nu weet ik niet wat ik er mee aan moet, of in de grond stoppen, of weg gooien of op de aarde leggen.

Wie weet het wel?:S

Kees.

• Paula

Ik had zaad gekocht. Het heeft even geduurd voor ze kiemden. Warm in vochtig papier, ca. 1 maand lang. Er gebeurde niks. Toen in een bakje gezaaid. Dat had wel succes. Ze zijn nu zo'n 10 cm hoog

Gewoon proberen dus. Misschien wel wachten tot volgend voorjaar?

Paula

• anneke Im

kopier deze link en je krijg hier de informatie .

je kan nu zaaien in de volle grond of potten .volgend jaar al bloemen .

ik kan je ook stekken leveren nu van een witte en een blauwe mail maar even prive als je dat wil.Anneke

http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/zaaikalenderpercategorie?grp=3&catnr=21&subcatnr=188

even zoeken onder pssie bloem zaaikalender.

• cdjpronk

Lijkt mij een goed idee van die stekjes, via privèbericht hoor je nog van mij.

Moet nu even weg.

Kees.>:D<

• cdjpronk

Prima wil je privè je e-mail adres geven of vertellen waar ik het kan zien bij mijn privè berichten. als je het niet fijn vind hoeft het niet hoor, alleen moet je wel mijn woonadres weten, ook toevallig zeg.(tu)

Wij wonen vrij dichtbij.

Kees.

• lutetia

Dag Cees,

Weet je wel zeker dat het om een zaadDOOS VAN EEN pASSIFLORA GAAT?iK HEB VRIJ VEEL ERVARING MET PASSIFLORA'S MAAR WEET NIETS VAN PLUIZIGE SUBSTANTIES ERVAN; LUUT VAN ;sorry voor de hoofdletters.