michien ben jij wat later begonnen met oppotten. ik heb altijd de knollen van het vorige jaar. van de “tweepotige” breek je er eentje af. dus precies in het midden. en dan heb je weer 2 nieuwe groeipunten, dus planten. je mag ze in de droge aarde/potten laten zitten als je dat verkiest, maar dan krijg je niet 2 planten uit die 2 punten. hij doet zijn energie maar in 1 scheut. als je straks stopt met watergeven, sterft de stengel vanzelf af. op een gegeven moment zal hij gewoon los komen van de knol. draai dan voorzichtig de pot om en de droge aarde valt vanzelf van de knol. deel ze en bewaar ze in een papieren zakje op een zeer donkere plaats. na een paar maanden zal je weer een licht groeipuntje zien verschijnen (als je stiekem even kijkt in het zakje) en dan hangt het van jouw af wanneer je ze weer wilt oppotten. zodra je ze weer in de pot met aarde doet, en water geeft, zal hij gaan groeien. ik heb ze graag in juni/juli in bloei, dus begin in april, maar soms heb ze een eigen willetje en als het puntje te groot wordt, moeten ze gewoon in de aarde.
geniet nog maar van jouw bloemen - ik vindt ze schitterend.