rood/roze en paars is er ook nog

• loes

in een cottage tuin mag veel bloeien - vind ik zelf. heb ook nooit het gevoel dat het te druk is met kleuren. die paar maanden dat we hier kunnen genieten, wil ik van alles om me heen hebben. met deze rare zomer zijn planten soms op tijd, maar vaak ook helemaal niet gaan bloeien. mijn mooie pelargonium milfield rose heeft nog geen bloem gegeven. op de collage is wel de p. appleblossom rosebud en die heeft nu pas haar eerste volwaardige bloem laten zien. ik blijf maar optimistisch, want op fotos van 29/11/2012 zie ik nog volop bloemen hier in mijn tuintje

• kuuk

… en oh.,… deze is bijna nog mooier…

• boerderij bert

Deze en die blauwe zijn prachtig.

Maar, Loes bloeit het allemaal echt heel rijk of zijn het enkele bloemetjes.

Bij ons zijn het namelijk dit jaar veel kleine en maar enkele bloemen op een plant.

Vandaar deze vraag.

• loes

hoi bert, zoals ik al schreef, de bloei is absoluut anders dan andere zomers. bloemen zijn kleiner of helemaal niets en dat is al de “hele” zomer al zo. dus wat er nu bloeit is gewoon mondjesmaat en niet agv het feit dat het najaar is/wordt. jammer maar het is niet anders. mischien omdat ik gewoon heel veel verschillende planten heb staan, lijkt het heel wat. en zoals het vandaag al urenlang regent, zal het wel snel over en uit zijn met wat er nog wel zijn best doet :(. dus als jij dit zo schrijft, denk ik dat wel allemaal hetzelfde ervaren met de buitenplanten. zou het te maken hebben met de veel te late zomer ?

• mike

Prachtig, Loes! Een hele fraaie collectie. En nu ga ik even naar je verzameling blauwen kijken…