regen

• boerderij bert

Het regent hier pijpenstelen. We hebben nu genoeg nattigheid.

• mike

Je hebt het niet voor het zeggen, beste Bert. De natuur volgt haar eigen weg en je kunt je helaas bij niemand gaan beklagen. Hier zit ook al ruim honderd mm in vier dagen tijd in de regenmeter. Best veel, maar het tekort van de laatste maanden is daarmee nog steeds niet opgelost. Heel jammer dat de regen hier bijna altijd pas komt, als 'ie niet echt meer nodig is. Helaas moeten wij het hier mee doen, het is niet anders. En elk jaar hetzelfde liedje…

• lutetia

Hier in Culemborg viel het erg mee;ík heb bijna de hele dag buiten kunnen zitten en af en toe wat dingetjes kunnen doen;veel was dat niet omdat ik weer een flinke bronchitis heb;dus nog vermoeider dan ik anders al ben door mijn COPD.Gisteren was mijn hovenier er;die heeft mijn tuin weer onkruid-vrij gemaakt en mijn broeikas verder ge=isoleerd;ik had het al op oog-hoogte gedaan,hij heeft de bodem van de hele kas ge-isoleerd;ik had daartoe een pak piepschuim gekocht,5 platen van 4 mm dik en een meter hoog.met over de grond de achterkant van een kastdeur van bijna 1'90 m.

Gistermiddag en vandaag heb ik een vrij groot aantal planten in de kas gezet,waaronder een 14-tal Passiflora's. Luut

• maria

Mijn weilandje is gelukkig weer groen en ik kan nog best wat regen gebruiken.

• loes

het was hier de hele dag droog. na wat kleine werkzaamheden, ben ik het dak van de schuur opgegaan en ben aan beide kanten de pergola met blauwe regen te lijf gegaan. vind het niet erg als hij de breedte in gaat, maar hij wordt zo hoog dat er bijna geen zon meer in de tuin komt. heerlijk met de hitte van vorige week, maar met dit sombere weer liever niet. het blad zie ik voorlopig nog niet vallen, vandaar. wat me opviel was dat er ontzettend veel lieveheersbeestjes waren en ik moest dus alle takken nakijken voor ze in de vuilnisbak gingen. heb 3 kliko's gevuld dus was daar enkele uren mee bezig. aan de ene kant doet de akebia heel erg zijn best om het van de wisteria te winnen en dat maakt een enorme warboel. ik krijg wel eens de indruk dat hoe meer ik terugnoei (in feb), hoe groter de planten worden.

inmiddels hoor ik de regen al weer in alle hevigheid neerkletteren en er waait ook nog een stevige wind. we zullen er toch aan moeten geloven dat dit einde tuinjaar 2013 is - helaas

• maria

voor mij eindigt het tuinjaar pas als ik na 20 november de machines naar de werkplaats zie gaan voor een winterbeurt :D