Na en drukke maar prachtige zomer waarin ik weinig achter de pc heb gezeten ben ik er weer( Ik heb wel af en toe even mee gelezen en alle mooie foto's gezien. Ik heb ondertussen besloten een deel van de tuin te veranderen. Elk jaar is de bloementuin prachtig tot en met juli ongeveer, augustus is echt het mooie eraf en zeker deze zomer met de droogte is het helemaal erg. Dit komt ook doordat ik er zomers gewoon te weinig tijd voor heb om het goed bij te houden. Afgelopen winter heb ik hem uitgedund en dingen verplant maar dat heeft nauwelijks iets geholpen dus nu gaat de schop er echt in. Ik heb besloten om langs de kanten wat bloeiende planten te houden maar het middendeel gras te doen. Gras maaien moet ik toch dus dit kan dan gewoon mee, kost misschien een half uurtje extra per week maar dan wordt het hoop ik niet weer zo'n chaos in augustus:) En mocht het niet bevallen, gras kan er ook zo weer uit.
Ik moet eigenlijk nog wel een oplossing hebben voor een scheiding tussen gras en border, ik ben bang dat anders gras en planten door elkaar gaan groeien en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Of zou je dat binnen de perken kunnen houden door de randjes steeds te maaien, af te steken? Ik heb begrepen dat daar speciale machientjes voor zijn. Mocht iemand tips hebben hiervoor dan houd ik mij aanbevolen.
Hinke.