Dit is een zeer kruidige plant;weet iemand onder jullie in hoeverre je die in de keuken kunt gebruiken? Zij is heel mooi met erg sierlijke kleine blauwe bloempjes.Hanjo wellicht?
luut, bedoel je niet de caryopteris divaricata ? dat is de plant waarvan mike lange tijd de naam zocht en dacht dat het een winterharde clerodendron was. ik heb vorig jaar ook een kleine plant van mike gehad, maar die heeft de winter niet overleeefd. had van een paar bloermetjes wel zaadjes gewonnen en in april 3 zaadjes geplant. die staan nu allen te bloeien. ik vindt het een zeer onaangename geur en kan me niet voorstellen dat je dit in de keuken zou willen gebruiken. wat dat betreft zou het familie van de c. ugandese kunnen zijn.
maar mischien bedoel je een andere plant
Hoi luut,
Wij vinden het blad nogal onaangenaam ruiken, dus culinaire toepassing is niet aan de orde. Maar misschien is het wel medicinaal te gebruiken. Dat weet ik niet. Het is in ieder geval een mooie plant die laat en lang bloeit. De tere vlinderbloemetjes worden bestoven door vrij grote hommels, een gek gezicht.a
inmiddels staat er naast de C.divaricata, een C. heavenly blue te bloeien. de insecten zijn er dol op. dan heb ik ook nog de C. hint of gold, maar die moet nog gaan bloeien. wat een verschil zit er toch in die familieleden. qua geur zijn de laatste 2 wel een stuk aangenamer, maar toch ook niet om in de keuken te gebruiken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?