passiebloem

• cowi

2 jaar terug heb ik een paar minimale stekkies gekocht op een tuinmarkt. Ze hebben eigenlijk 2 jaar niks gedaan.Een paar lange sprieten maar die werden al gauw weer bruin .Met de tuinrenovatie afgelopen zomer kwam ik ze weer tegen in mijn tuin en heb ze weer een plaatsje gegeven met het idee het wordt toch weer niks. Sinds anderhalve maand groeide de plant enorm met lange uitlopers. De laatste 3 weken kwamen er ook nog knoppen bij en nu vandaag zie ik de eerste bloem in al zo,n glorie. Hierbij de foto van deze mooie bloem.

gr. cowi

• maria

Mooi, Cowi!

En zo zie je maar, planten hebben zo hun eigen ideeën over hun standplaats. En de warme zomer heeft vast ook zijn aandeel geleverd in het succes.

• Paula

Wat zijn ze mooi hè!!! Ik had zaad gekocht. De plantjes zijn nu zo'n 15 cm hoog. Ik ga ze zeker koesteren zodat ze ooit zo mooi worden als die van jou.

Paula

• loes

ja, prachtig cowi. jarenlang was onze tussenschutting ermee bedekt, maar ineens was hij verdwenen, wel komen er etlike meters buiten onze tuin uitlopers tevoorschijn. ik stond afgelopen zaterdag nog met een andere passiebloem in mijn handen, maar weet uit ervaring dat die niet winterhard is. dus maar niet gedaan. geniet dus nog van je bloemenpracht want ze gaan door tot de vorst. ik hoop overigens dat die nog lang niet komt !!